محمدرضا تالشی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: فروشندگان و خریداران گوشت و دام های نذری باید به توصیه های بهداشتی و دامپزشکی در خصوص نحوه تماس با دام زنده و مصرف گوشت قرمز نذری توجه و در هنگام تماس با دام زنده حتماً از لوازم بهداشتی نظیر دستکش استفاده کنند.





وی با تأکید به توجه به نکات بهداشتی گفت: در حد امکان از تماس مستقیم با گوشت قرمز و نذری خودداری کرده و قبل از مصرف گوشت های نذری حداقل به مدت 24 ساعت آن را در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد و در دمای معمولی یخچال نگهداری کنند.



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنگرود افزود: کشتارگاه دام دیلم شهرستان لنگرود روز عید قربان آماده ارائه خدمات بهداشتی اعم از بازرسی قبل از کشتار، هنگام کشتار و بازرسی بعد از کشتار به صورت رایگان است.





تالشی با بیان اینکه طرح نظارت و کنترل بهداشتی دام های زنده کشتار ویژه عید قربان و لاشه های استحصالی به منظور مصرف هم زمان با سراسر کشور در شهرستان لنگرود نیز به مرحله اجرا گذاشته شده است تصریح کرد: گروه های ثابت و سیار این اداره آماده ارائه خدمات رایگان بهداشتی جهت معاینه دام های زنده قبل از کشتار و بازرسی لاشه های دام های کشتار شده نذر کنندگان می باشند.





وی گفت: شهروندان می توانند جهت دریافت خدمات بهداشتی به اداره دامپزشکی شهرستان و گروه های سیار و در صورت تمایل به کشتارگاه های صنعتی دام شهرستان مراجعه نمایند.



 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنگرود افزود: کشتارگاه صنعتی شهرستان لنگرود تنها کشتارگاه شرق گیلان است که گوشت موردنیاز تمام شهرهای شرق گیلان و مرکز استان را تأمین می کند.





وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که تمایل به خرید دام زنده و یا نذری دارند به میدان ها دام زنده مورد تائید دامپزشکی مراجعه کنند و در صورت هرگونه مشکل و پرسش با شماره تلفن 42544230 یا 1512 اداره دامپزشکی لنگرود تماس بگیرند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان