به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی عصر امروز در سومین یادواره شهدای منا استان گیلان در مسجد جامع لنگرود اظهار کرد: شهریورماه خونین سال ۹۴ در حج یکی از صفحات پر جنایت کتاب آل سعود بود که حاصل بی کفایتی آنان بود.

وی گفت: این حج خونین با بی لیاقتی، بی مسئولیتی و دل مشغولی آل سعود که حج را به عزا خانه تبدیل کرد و هیچ گاه از یاد مردم جهان خارج نخواهد شد.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه کعبه نشان وحدت اسلام است افزود: خانه خدا که محل مانور بین المللی مسلمین و نمایش خدای متعال است تنها مصداق حق بناشده است ولی آل سعود از این مکان مقدس به نفع خود بهره برداری می کنند.

[gallery columns="1" size="medium" ids="100094"]

سلیمانی با بیان اینکه باید با بصیرت، حقیقت خانه خدا را درک کرد تصریح کرد: مبدأ و منتهای دین ما بر مبنای بینش و شهود است و بهترین شهود شکوه عظمت حضور در کنار کعبه است و حاجیان با دیدنی کردن این مراسم سترگ الهی، پیام اسلام را به دنیا می رسانند.

وی با بیان اینکه عده ای برای مقابله با حق، جبهه خود را تغییر می دهند خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم از فقر فرهنگی ملت ها هراس داشت چراکه باعث می شود ملت مقابل ولی خدا قرار بگیرد و به همه چیز جهل داشته باشد و همه را با یک سلاح و تفکر تکفیر کند .

امام جمعه لنگرود با اشاره به اینکه کسانی که با حق روبرو می شوند چند دسته هستند افزود: کسانی که هجرت و منیت را کنار گذاشتند و به جنگ خود رفتند حق شناسان حق مدار هستند.

[gallery columns="1" size="medium" ids="100096"]

سلیمانی با اشاره به بر زمین ماندن چندین روزه پیکر شهدای منا بر زمین بیان کرد: حق شناسان باطل مدار کسانی هستند که در جوار کعبه اسکان دارند ولی همه کارهای آنان در حول محور باطل است تا مدتی به قدرت برسند.

وی با اشاره به هتک حرمت آل سعود به شهدا و خانواده های آنان گفت: آل سعود همیشه با رفتارهای تکفیری، بغض و کینه نسبت به مسلمانان عکس العمل متقابل داشتند و حتی نپذیرفتند که کشورهای مسلمان در اداره امور حج فعالیت کنند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه شیاطین آل سعود فقط قالب ظاهری حاجیان را نگاه کردند نه به باطن آنان افزود: امروز که آبروی آنان در دنیا رفته است به دنبال به دست آوردن آبروی ازدست رفته خود هستند.

سلیمانی با بیان اینکه انسان حق شناس باید حق مدار باشد خاطرنشان کرد: امروز آل سعود حق شناسی است که حق را کتمان و باطل را علم می کند و اکنون ساکنان جوار کعبه با رفتار عجیب با حاجیان در منا، دستشان به خون مسلمانان آغشته شد.

[gallery columns="1" size="medium" ids="100095"]

وی با اشاره به درس شهدای منا به ملت های مسلمان تصریح کرد: فاجعه منا و شهدایی که در قربانگاه منا، قربانی سو مدیریت آل سعود شدند به ما یاد دادند که در مقابل جبهه مقابل اگر مذاکره ای می کنیم حق را محور گفت وگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه آل سعود از بیداری ملت های مسلمان واهمه دارد اظهار کرد: حاجیان، قربانی شدند ولی اجازه ندادند حق بر روی زمین بماند و این باید برای مسئولین درس باشد.

سلیمانی با بیان اینکه مجلس شهدا فقط مراسم ختم نیست گفت: مراسم شهدا، مکانی برای بیان حرف های واقعی به مردم و مسئولین است، مراسم شهدا مجلس سیاست و بیداری و روشنگری برای مردم و مسئولین است.

در این مراسم مستند مربوط به شهدای گیلانی منا تحت عنوان «مهاجر الی الله» که با پیگیری بنیاد شهید استان تهیه شده است رونمایی شد.

به گزارش لنگرخبر، فاجعه مِنا در روز عید قربان سال 1394 رخ داد که منجر به کشته و مجروح شدن هزاران نفر از مسلمانان شد که دراین بین بر اساس آخرین آمار شمار جان باختگان ایرانی به ۴۶۵ نفر رسیده است که از این شمار 16 شهید مربوط به استان گیلان است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان