به گزارش لنگرخبر، نمایندگان در نشست علنی امروز ( سه شنبه 6 شهریور) درجریان بررسی سوال از رییس جمهور از توضیحات روحانی به 4 سوال از مجموع 5 سوال مطرح شده قانع نشده بنابراین سوالات به قوه قضاییه ارسال شد.

براساس ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس درخصوص سوال از رییس جمهور آمده است:

رئیس جمهور موظف است ظرف یک ماه از تاریخ دریافت سؤال یا سؤالات، در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سؤال یا سؤالات مطروحه نمایندگان پاسخ گوید مگر با عذر موجه با تشخیص مجلس شورای اسلامی. مدت طرح سؤال یا سؤالات از طرف نمایندگان منتخب سؤال کنندگان حداکثر سی دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ساعت است که طرفین می توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم نمایند. در این صورت همه سؤالات و پاسخ ها در بخش اول وقت هر یک از دوطرف بیان می شود و در بخش دوم ابهامات سؤال کنندگان و پاسخ های رئیس جمهور مطرح می گردد.

تبصره- پس از این مرحله، درباره پاسخ رئیس جمهور به هر یک از سؤالات از نظر قانع کننده بودن به صورت جداگانه رأی گیری می شود.

چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سؤالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سؤال، نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سؤال به قوه قضاییه ارسال می شود.

گفتنی است نمایندگان در بررسی طرح سوال از رییس جمهور از پاسخ های روحانی درخصوص کنترل قاچاق کالا و ارز، کاهش ارزش پول ملی، افزایش رکود اقتصادی و  بیکاری قانع نشدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان