سید مهدی رجایی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به تلاش شورای شهر و شهرداری برای خدمات رسانی به مردم اظهار کرد: در طول یک سال گذشته از عمر شورای شهر دور پنجم و فعالیت شهرداری در این مدت اقدامات زیادی در سطح شهر انجام شده که تلاش می کنیم علی رغم وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور و شهرستان و کاهش درآمدهای شهرداری، پروژه ها متوقف نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه مردم در شهرستان لنگرود معضل پسماند و زباله بود افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و رایزنی های صورت گفته با بخش خصوصی، احداث کارخانه کمپوست از بهمن ماه سال١٣٩۶ در جایگاه دپو زباله در آلمان لنگه اطاقور آغازشده است.

شهردار لنگرود با بیان اینکه احداث کارخانه کمپوست تاکنون ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ١١ میلیارد تومان است که بودجه آن از اعتبارات ملی و استانی تأمین می شود.

رجایی با بیان اینکه مدت اجرای احداث کارخانه ۱۸ ماه تخمین زده شده است خاطرنشان کرد: ظرفیت پیش بینی شده برای کارخانه کمپوست ٢۵٠ تن در هرروزاست.

وی بیان کرد: بعد از احداث کارخانه و آغاز به کار، زباله های شهرستان لنگرود برای تبدیل به کود و یا تبدیلات دیگر به این کارخانه منتقل خواهد شد و شهرداری های مناطق لنگرود نیز موظف هستند تا زباله های منطقه خود را به کارخانه انتقال دهند.

[gallery columns="1" size="large" ids="100372,100373,100375"]

شهردار لنگرود با تأکید بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدأ تصریح کرد: برنامه افزایش تفکیک زباله از مبدأ با آموزش خانواده ها در دستور کارست که توسط واحد پسماند شهرداری لنگرود با همکاری سایر ارگان ها در حال انجام است.

رجایی با بیان اینکه آموزش های پسماند و تفکیک از مبدأ به صورت حضوری در درب منازل و مدارس صورت می گیرد گفت: در شهر لنگرود ١۵ هزار خانواده تحت آموزش و پوشش طرح تفکیک زباله از مبدأ هستند که حدود ۵۰ درصد این خانواده ها در این طرح مشارکت دارند و این آموزش و فرهنگ سازی در موضوع تفکیک زباله ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه زباله های تفکیک شده قابل بازیافت است افزود: روزانه حدود ٩ تن زباله خشک در شهر لنگرود با روش تفکیک از مبدأ جمع آوری می شود و انتظار داریم مردم با مشارکت خود برای حفظ محیط زیست، زباله های خود را تفکیک کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان