شیراز مهد هنر و شعر ایران

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۱۹:۰۱ چاپ کد خبر: 100438
شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران زیادی برای تفریح و سیاحت به این شهر هنر و ادب پارسی سفر می کنند. تاریخ با تارو پود این شهر گره خورده است و شما می توانید هنر معماری و شعر را در کوچه های این شهر رویایی نظاره کنید. عاشق طبیعت باشی یا عاشق تاریخ، اهل شعر و ادب باشی یا اهل فرهنگ، دلت هیجان بخواهد یا آرامش به هر دلیل اگر می خواهی به آنچه عشق توست برسی، تنها سفر است که می تواند آن را به بهترین نحو برای تو معنا کند. سفر به هر مقصدی باشد و با هر وسیله، تنهایی باشد یا با آنان که دوستشان داری پر است از تجربه های زیبا و خاطره انگیز و گران بها. در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از شهرهای ایران که نظر هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب نموده و به یکی از اولین گزینه های سفر مبدل شده است آشنا می نماییم؛ شیراز، شهر عشاق، شیراز شهر شعر و ادب و شهر تاریخ و طبیعت. [gallery columns="1" size="large" ids="100439"] از آنجا که برای رسیدن به شیراز از بین شهرها و جاده هایی عبور می کنی که اصولا طبیعت زیبایی دارند، اکثر مردم راه زمینی و سفر با وسیله شخصی خود را انتخاب می نمایند. اگرچه همچون شهر های دیگر شما می توانید بسته به سلیقه، اولویت ها و شرایط خود مانند راحتی، مدت زمان و هزینه سفر از طریق دیگر راه ها به شیراز برسید؛ هوایی و قطار. سفر به شیراز با قطار بسیار لذت بخش است و بلیط قطار شیراز قیمت مناسبی دارد.از شهرهای مختلفی مسافران و گردشگران بسیار زیادی به اسن شهر زیبا و رویایی سفر می کنند که در این میان بلیط قطار تهران شیراز و بلیط قطار مشهد شیراز بالاترین نرخ و میزان تقاضا را دارا می باشد گذشته از روش سفر، آگاهی داشتن در مورد جاذبه های گردشگری یک شهر می تواند در صرفه جویی در وقت و استفاده کامل از سفر به شما کمک بسیار نماید. باغ های شیراز
  • باغ هفت تنان: باغی بسیار زیبا که مابین آرامگاه سعدی و حافظ واقع شده است. قسمت شگفت انگیز این باغ به تالاری مربوط می شود که در آن واقع شده است. تالاری بزرگ که نقاشی های 5 مجلس را به تماشا گذاشته به صورت عجیبی تنها بر روی دو ستون ساخته شده است.
  • باغ ارم: باغی زیبا و دلنواز در شمال شهر که نامش را در فهرست یونسکو نیز خواهید یافت. این باغ از شمال به کوه های بابا کوهی و از جنوب به رودخانه منتهی می شود. در این باغ نیز بنای تاریخی زیبا وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود. باغ گیاه شناسی آن پر است از گیاه های متنوع که از سراسر جهان در آن نگه داری می شود و امروزه زیر نظر دانشجویان کشاورزی است.
  • باغ جهان نما: قدیمی ترین باغ شهر با درختانی کهنسال که در فاصله کوتاهی از باغ ملی شیراز واقع شده است.
  • باغ دلگشا: باغی در شمال شرقی شهر که در دوره ساسانی و به وسعت 6 هکتار بنا شده است. این باغ از آرامگاه سعدی فاصله کمی دارد و کاریز سعدی از میان آن عبور می نماید.
  • [gallery columns="1" size="large" ids="100440"]
جاذبه های طبیعی
  • تنگه بستانک: تنگه ای در 120 کیلومتری شیراز در کام فیروز که مکانی بکر و چشم نواز است. کوچه باغ های این تنگه مکانی رویایی برای علاقه مندان به عکاسی است. این تنگه که به بهشت گمشده معروف است، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.
  • دریاچه مهارلو: این دریاچه در 57 کیلومتری شیراز و در شهرستان سرو قرار دارد و مساحت آن در حدود 25 هزار هکتار است. به دلیل آب شور آن نام دیگرش دریاچه نمک است و به دلیل عمق کم به آن تالاب نیز گفته می شود.
جاذبه های تاریخی
  • خانه زینت الملوک: این خانه متعلق به دوره قاجار است که بیش از 12 سال ساخت آن به طول انجامید. در این خانه حدود 20 اتاق وجود دارد که با گچبری ها، آیینه کاری ها و نقاشی های زیبا تزیین شده اند. از سال 1382 از زیر زمین آن به عنوان موزه گنجینه فارس برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی و خصوصا شیرازی استفاده می شود.
  • پاسارگاد: شهری که به دستور کوروش در دوره هخامنشیان بنا شد و امروزه در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مقبره کوروش، کاخ بار عام، تل تخت، کاروانسرای مظفری، مقبره کمبوجیه و کاخ بار اختصاصی از آثار به جای مانده از این شهر باستانی هستند.
  • نقش رستم: در فاصله 6 و نیم کیلومتری تخت جمشید به یک محوطه باستانی خواهید رسید که مقبره های شاه های گذشته چون داریوش، اردشیر، خشایار شاه و داریوش دوم را در خود جای داده است. در مقابل آرامگاه داریوش دوم بنایی وجود دارد که به آن معبد زرتشت می گویند. آن چه در مورد آن جلب توجه می نماید این است که کاربرد آن به طور دقیق مشخص نیست: آتشکده، آرامگاه یکی از شاهان، محلی برای نگه داری کتاب های مقدس و معبد آناهیتا از نظریاتی هستند که در این زمینه وجود دارند.پس امروز بلیط قطار خود را تهیه کنید و به این شهر زیبا سفر کنید.
منبع: www.dezfun.com
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان