به گزارش لنگرخبر، فرماندار لنگرود ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری لنگرود اظهار کرد: در دنیای آشفته و روزهایی که فقط از اقتصاد صحبت می شود مطالعه کتاب و کتاب خوانی به حاشیه رفته است.



سیدرضا جوادپور با بیان اینکه آگاهی باید مهم ترین دغدغه مردم و مسئولین باشد افزود: معجزه دین اسلام از جنس کتاب است که مانندی برای آن نیامده است و وظیفه همه ما گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.



وی با تأکید بر پرداخت حق نیم درصد توسط شهرداری ها گفت: پرداخت حق نیم درصد تکلیف قانونی است و شهرداری ها با پرداخت به موقع این حق قانونی از انباشته شدن آن جلوگیری کنند.



فرماندار لنگرود با بیان اینکه حق نیم درصد کتابخانه ها روزانه و در حساب مستقلی واریز شود تصریح کرد: برای احداث کتابخانه در شلمان و چاف و چمخاله اعتبارات زیادی در نظر گرفته شده است و باید با پیگیری بیشتر شاهد بهره برداری این ساختمان ها باشیم.



جوادپور با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت مساجد برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی استفاده کرد تصریح کرد: کتابخانه ها طی جلساتی با شهرداری ها شیوه های قانونی و تهاتر بدهی های گذشته برای گسترش فضای مطالعه را بررسی و انجام دهند.



وی با بیان اینکه گسترش کتابخانه های خیابانی، پارکی و غیره موجب گسترش فرهنگ می شود گفت: پارک فجر لنگرود محل تجمع مردم است و استعداد احداث کتابخانه را دارد تا علاقه مندان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.



سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز با بیان اینکه صحبت درباره کتاب کتاب خوانی در جمع پیشکسوتان بسیار سخت است اظهار کرد: امیدواریم تا با افزایش فضای مطالعه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بالا رفتن اطلاعات مردم باشیم.



پریسا کرمی با تأکید به گسترش سرانه مطالعه گفت: اهمیت به حوزه کتاب می تواند باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آشنایی بیشتر بافرهنگ ها در خانواده ها شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان