به گزارش لنگرخبر، استاندار گیلان عصر امروز در جلسه شورای اداری و دیدار وزیر صمت با تولیدکنندگان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر اظهار کرد: احتکار و گران فروشی یکی از مسائل اصلی امروز است ولی تعریف خاصی از احتکار هم نشده است و هر کس برداشت خود را دارد.



مصطفی سالاری با تأکید بر لزوم مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی افزود: عدم ارائه درست از احتکار نباید موجب انحراف شود و کسی هم حق ندارد از این موضوع به نفع خود بهره برداری و موجب گرانی کالاها شود.



[gallery columns="1" size="large" ids="100602"]

وی با اشاره به تخصیص دلار 4200 تومانی برای محصولات کشاورزی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا با ارز مدنظر به تولیدات کشاورزی گیلان نظیر برنج، چای، زیتون، ابریشم و غیره لطمه ای وارد نشود.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه وزیر صمت بیشتر از همه به امورات اقتصادی کشور آگاه است اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده باید از محصول نهایی اخذ شود و در این مورد مجلس باید وارد شود تا قانون دقیقی تبیین شود.



مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه کسی منکر بحران اقتصادی در کشور نیست افزود: نباید برای صادرکننده نرخ ارز را محدود کنیم تا دست صادرکننده باز باشد.



وی با اشاره به تولید چای و ابریشم بیان کرد: تعرفه واردات ابریشم از 15 درصد به 26 درصد افزایش یافت ولی سؤال این است چرا باید ابریشم را وارد کنیم.



[gallery columns="1" size="large" ids="100603"]

لاهوتی با بیان اینکه نیاز کشور برای ابریشم حدود یک هزار تن است گفت: تولید ابریشم کار پیچیده ای نیست و می توان با حمایت بیشتر از تولیدکنندگان ابریشم میزان ابریشم را در کشور بیشتر کرد تا نیاز به واردات ابریشم نباشد.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز اظهار کرد: باید در شرایط حساس فعلی همگرایی داشته باشیم و فضایی را فراهم کنیم تا وضع موجود را به نفع خودمان تغییر دهیم.



فرهاد دلق پوش با بیان اینکه مردم ظرفیت های اصلی کشور هستند گفت: در گیلان شاهد رشد فزاینده ای هستیم که در رشته فولاد و سلولوزی گیلان در شرایط خوبی به سر می برد که در رده های اول کشور قرار دارد.



وی با اشاره به اینکه شرایط گیلان در زمینه تولید دارو خوب است افزود: علی رغم فضای تهدید در زمینه اقتصاد می تواند با مدیریت و راه کارهای اقتصادی و وصل کردن زنجیره تولید تا فروش می تواند باعث رشد مبحث اقتصاد در گیلان باشیم.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه گیلان ازنظر تعداد پرداخت تسهیلات برای اشتغال در رتبه هشتم کشور قرار دارد تصریح کرد: گیلان برای توسعه به منابع معدنی به شدن نیازمند است ولی ممنوعیت صدور معاون گیلان را دچار مشکل کرده که درخواست می شود وزیر صمت این ممنوعیت را در استان های شمالی لغو کند.



رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز با بیان اینکه افزایش قیمت ارز مشکلات عدیده ای را در کشور به وجود آورد اظهار کرد: باید نکات مثبت این قضیه را نیز بسنجیم و راه کارهای موجود برای افرایش تولید و صادرات را بررسی و به آن عمل کنیم.



هادی تیزهوش با بیان اینکه صادرات کننده نمی تواند صادرات داشته باشد افزود: باید فکر اساسی برای صادرات کالاهای اساسی انجام شود.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان