به گزارش لنگرخبر، محمدباقر قاسم پور با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود 9هزار و 100هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: به طور میانگین 20 هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود.







وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان در حال برداشت راتون در این شهرستان هستند، افزود: راتون برنجی خوش طعم و گران است که پرورش آن منجر به ارتقای درآمد کشاورزان می شود.



قاسم پور ادامه داد: امسال همانند سال گذشته در 30 درصد از شالیزارهای لنگرود راتون پرورش داده شده است.



وی خاطرنشان کرد: کشت دیگر محصولات کشاورزی نیز منجر به ارتقای درآمد کشاورزان می شود و اغلب کشاورزان لنگرودی که نتوانستند در مزارع خود راتون پرورش دهند،در برخی محصولات از جمله سبزیجات برگی و غده ای نیز فعالیت دارند.



مدیر جهاد کشاورزی لنگرود تصریح کرد: برنج و راتون شهرستان لنگرود از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و یکی از مرغوب ترین برنج های کشور محسوب می شود.



قاسم پور با بیان اینکه برنج این شهرستان مشتریان بسیار خوبی دارد، گفت: قیمت توافقی خرید تضمینی برنج در حال حاضر 9هزار و 800تومان است، اما از آنجایی که بازار این محصول خوب است، کمتر از 12هزار تومان در بازار فروخته نمی شود.



مدیر جهاد کشاروزی لنگرود با اشاره به اینکه لنگرود 112واحد کارخانه شالیکوبی دارد، اضافه کرد: کاهش ضایعات برنج یکی از اهداف مهم این اداره است و نوسازی این کارخانه ها منجر به کاهش تولید نیم دانه در زمان سفید شدن می شود.



وی گفت: اعلام آمادگی شده است به دیگر کارخانه های شالیکوبی که مایل باشند واحدهای خود را تجهیز و به روز کنند، تسهیلات اعطا می شود.









انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان