به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازنشستگان باید ظرف مدت شصت روز بازنشسته شوند اظهار کرد: بنابر قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، اگر این اتفاق نیفتد دیوان محاسبات ناظر بر این کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه حقوق جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شهدا و آزادگان بیش از سه سال در این قانون حفظ شده گفت: دولت از این قانون استقبال کرده و درصدد جایگزینی بازنشستگان با نیروهای جدید است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اذعان به شروع قانون منع به کارگیری بازنشستگان از دو هفته گذشته افزود: باید شرایطی فراهم شود که جوانان بیشتر در عرصه های مدیریتی حضور داشته باشند.

لاهوتی با اذعان به اینکه منازل خالی در تمام جای دنیا مالیات دارند تصریح کرد: ماده 54 قانون مالیات های مستقیم این افراد را مکلف می کند تا از سال دوم مالیات پرداخت کنند و در سال نخست مالیاتی 50 درصد مالیات و در سال دوم مالیات کامل و از سال سوم یک و نیم برابر به این منازل مالیات اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه وزارت راه سامانه جامعی برای تعریف این منازل خالی راه اندازی می کند گفت: منزل خالی متعلق به افرادی است که به عمد از این منازل استفاده نکرده و حاضر به اجاره این خانه ها نیز نیستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وضع و صیانت قوانین از سوی نمایندگان مردم در مجلس افزود: اگر این قانون کامل اجرا شود بخشی از نیازهای کشور را تأمین خواهد کرد.

لاهوتی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی سالانه در کشور نیاز است گفت: بیش از 800 هزار از این تعداد به زوج های جوان اختصاص دارد و گرفتن مالیات در این زمینه می تواند کمک شایانی به دولت کند.

وی درباره دونرخی شدن بنزین تصریح کرد: مدیریت دولت موجب شد 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور به 12 و نیم میلیارد دلار کاهش پیدا کند، دولت در زمان اختصاص بودجه پیشنهاد کرد که افزایش نرخ بنزین داشته باشیم اما در مجلس شورای اسلامی با دولت به فهمی مشترک مبنی بر عدم افزایش نرخ بنزین رسیدیم و بنابراین تا پایان سال افزایش نرخ بنزین نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت غرامت چای کاران بیان کرد: امسال 104 هزار تن برگ سبز چای خریده شد و 13 درصد به نسبت سال 96 افزایش خرید داشتیم اما نسبت به سال 95 کاهش داشتیم.

لاهوتی با اشاره به بیمه فراگیر چای کاران در سال جاری گفت: امسال از محل صندوق باغات چای، تمامی باغات به طور فراگیر بیمه شدند و این نگرانی که برخی باغ های چای بدون بیمه می مانند رفع شد و حداکثر کمتر از یک ماه دیگر این مبالغ به باغ های آسیب دیده پرداخت می شود.

وی با اذعان به اینکه امسال حرکت خوبی برای چای کاران انجام شد افزود: تا پایان سال باید میزان برداشت چای را به ببینیم و این عدد را با هر هکتار هفت تن در نظر بگیریم و تفاوت آن را بیمه مکلف است پرداخت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا 45 روز آینده لاین دوم کنارگذر لنگرود به چمخاله به بهره برداری می رسد گفت: آسفالت آماده بهره برداری است اما دونقطه تقاطع (میدان شهید املاکی و میدان شلمان) مشکلاتی دارد که پس از اتمام آن جاده کنارگذر به بهره برداری می رسد.

لاهوتی با اشاره به روند محرومیت زدایی در لنگرود و روستاهای اطراف این شهرستان تصریح کرد: امسال هیچ روستایی فاقد گاز در لنگرود نخواهیم داشت، تلاش می کنیم تا پایان سال 97 راه دسترسی به روستاها جاده های خاکی نداشته باشد و آب آشامیدنی روستاها نیز به راحتی قابل دسترسی باشد.

وی با اشاره به دفن غیربهداشتی زباله های بخش آلمان لنگه لنگرود بیان کرد: کارخانه کمپوستی با ظرفیت 250 تن در حال ساخت است که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم تا دهه فجر این کارخانه افتتاح شود و زباله ها با تبدیل به کود به کمک کشاورزان بیایند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان