مهران کاظم زاده در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به ثبت وقایع حیاتی اداره ثبت احوال این شهرستان اظهار کرد: ۶۵۵ فقره واقعه ازدواج طی شش ماهه نخست امسال در لنگرود به ثبت رسیده است.



 



وی با اشاره به اینکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۱ فقره یعنی شش درصد کاهش ثبت ازدواج در این شهرستان وجود داشته است افزود: همه این وقایع در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت شده است.



 



رئیس ثبت احوال لنگرود از ثبت ۷۳۶ فقره واقعه ولادت در این شهرستان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به دوره مشابه سال گذشته ازلحاظ کمی ۶۷ فقره یعنی ۹ درصد کاهش ولادت در لنگرود وجود داشته است.



 



وی با اشاره به اینکه تمام وقایع مذکور در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است تصریح کرد: از این تعداد ۳۸۰ نفر معادل ۵۱/۶ درصد پسر و ۳۵۶ نفر معادل ۴۸/۴ درصد دختر هستند و تعداد ۵۶۰ فقره یعنی ۷۶ درصد از این تعداد در شهرها و تعداد ۱۷۶ فقره یعنی ۲۴ درصد در روستاها متولدشده اند.



 



کاظم زاده درباره نام گذاری نوزادان بیان کرد: در گروه پسران امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل بیشترین فراوانی نام و در گروه دختران فاطمه، نازنین زهرا، حلما بیشترین نام را داشتند.



 



وی با اشاره به ثبت ۴۶۸ فقره واقعه وفات طی این مدت در لنگرود افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ فقره یعنی ۵ درصد افزایش داشته و ثبت تمام این وقایع در مهلت قانونی ۱۵ روزه صورت گرفته است.



 



رئیس اداره ثبت احوال لنگرود گفت: از این تعداد ۲۴۵ نفر معادل ۵۲ درصد مرد و ۲۲۳ نفر معادل ۴۸ درصد زن فوت کرده اند و از این تعداد ۲۶۱ فقره یعنی ۵۵ درصد وفات شهری و ۲۰۷ فقره یعنی ۴۵ درصد وفات روستایی است.



 



کاظم زاده با اشاره به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی با توجه به پایان اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال جاری تصریح کرد: از کلیه دارندگان کارت هایی که در سال های ۸۰ تا ۸۹ صادر گردیده دعوت می شود با مراجعه به پایگاه اینترنتی WWW.Ncr.lr ثبت نام اولیه و نوبت گیری کرده و در تاریخ تعیین شده به ادارات ثبت احوال، ادارات پست یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان