به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در واکنش به اینکه گفته می شود بسته حمایتی جایگزین یارانه نقدی می شود، اظهار داشت: بسته حمایتی که دولت در نظر دارد برای جبران گرانی ها به اقشار آسیب پذیر بدهد ارتباطی به یارانه نقدی ندارد، این دو مقوله ای جدا و مجزا از یکدیگرند و ارائه یکی به معنی حذف دیگری نیست.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در توضیح بسته حمایتی، گفت: این بسته حمایتی در در چند وعده به اقشار کم درآمدو آسیب پذیر داده می شود البته هنوز دولت مشخص نکرده است که به چه شکلی می خواهد این بسته ها را در بین افراد مورد نظر توزیع کند.


نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال قرار است دولت به اقشاری که در شرایط اقتصادی کنونی نیاز به حمایت دارند از جمله کارمندان و کارگران بسته هایی بدهد که این بسته در شکل و قالب های متفاوت از جمله ارائه کارت خرید است.


دولت برای بسته حمایتی نیاز به مجوز مالی مجلس دارد


وی با تاکید بر اینکه بسته حمایتی هیچ ارتباطی به یارانه نقدی ندارد، اظهار داشت: دولت باید پیشنهاد خود را برای نحوه ارائه بسته حمایتی به مجلس بیاورد، مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد و موافق تامین و ارائه چنین بسته حمایتی است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در خصوص نحوه تامین مالی این بسته توضیح داد: دولت برای تامین مالی بسته های حمایتی باید از مجلس برای جابجایی اعتبارها در قانون بودجه سال 97 مجوز دریافت کند، بنابراین نمی تواند با تصویب بسته در هیات وزیران اقدام عملی داشته باشد.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان