به گزارش لنگرخبر، سرپرست معاونت عمرانی و برنامه ریزی استانداری گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هم زمان ۳۰ مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان گیلان که به صورت متمرکز در مدرسه مهر دانش روستای مریدان کومله این شهرستان اظهار کرد: علم مظهر همه برکات است و بااخلاق و اقتصاد ارتباط مستقیم دارد.



علی اوسط مقدم با بیان اینکه علم موجب نزدیکی به خدا می شود افزود: گام های نخست انسان ها آموزش وپرورش و مدارس شکل می گیرد و دارای جایگاه تأثیرگذاری برای همه اقشار است.



وی با اشاره به مشکلات موجود اقتصادی در کشور بیان کرد: هر چیزی که فراوان شود ارزش آن پایین می آید ولی انسان هرچقدر صاحب علم و دانش می شود موجب پیشرفت بیشتری می شود .



کاهش رشد جمعیتی دانش آموزان در گیلان نسبت به دیگر استان ها



مدیرکل آموزش وپرورش استان گیلان اظهار کرد: در فضای امروز جامعه ناجوانمردانه در عرصه های مختلف فراهم کردند و برخی خارج نشینان نیز همیشه با ما ناسازگاری داشتند.



نادر جهان آرای با تأکید بر حفظ وحدت ملی و پرهیز از ایجاد تنش در جامعه افزود: خیران در طول چند دهه گذشته تلاش کردند تا مدرسه سازی را با عنوان فرهنگ پاک در کل کشور بنا و معرفی کنند.



[gallery columns="1" size="large" ids="100997"]

 وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی همه با خیرین مدرسه ساز آشنا و به وجود آنان افتخار می کنند تصریح کرد: دولت مصمم است تا فضای آموزشی خوب را فراهم کند ولی مشکلاتی وجود دارد و دست دوستی را به سمت خیرین دراز کرده تا برای دانش آموزان فضای آموزشی ایجاد شود .



مدیرکل آموزش وپرورش گیلان گفت: خیرین بدون چشم داشت برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی هزینه میلیونی می کنند درحالی که خیلی ها از مبالغ ناچیز خود هم نمی گذرند.



جهان آرای با اشاره به مشکلات موجود در روستاها بیان کرد: رشد جمعیتی دانش آموزان در گیلان نسبت به استان های دیگر خیلی پایین است که یکی از دلایل آن مهاجرت روستاییان است.



وی با بیان اینکه لازم است مسئولین زمینه های لازم برای جذابیت و تمایل مردم برای زندگی روستایی را بیشتر کنند خاطرنشان کرد: کم شدن افراد روستاها در پایین آمدن دانش آموزان و کاهش آموزش اثرگذار است.



[gallery columns="1" size="large" ids="100996"]

خیرین با بذل مال خود صاحب باقیات و صالحات می شوند



رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان نیز با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز بهانه ای برای دوستی ها و شیرینی های دانش آموزان هستند اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با احداث مدارس و ایجاد فضای آموزشی برای نوجوانان کشور موجب آینده سازی فرزندان کشور و توسعه و پیشرفت می شوند.



محمد میرمسعودی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با بنای مدارس به فرزندان کشور کمک می کنند تا نوشتن و خواندن را یاد بگیرند افزود: خیرین افق های دور را می بینند و برای آینده کشور آینده نگری می کنند تا با آموزش فرزندان شاهد رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف باشیم.



وی گفت: خیرین با بذل مال خود صاحب باقیات و صالحات می شوند و درحالی که خیلی ها به دنبال انباشت مال دنیا هستند خیرین مدرسه ساز مال خود می زنند تا برای کشور مفید باشند.



احداث مدرسه در هشت استان کشور



خیر مدرسه ساز مدارس نیز با بیان اینکه شکرگذار خدا هستم که توانستم واسطه ای برای خدمات رسانی برای دانش آموزان باشم اظهار کرد: یکی از ستون های اصلی توسعه پایدار نگاه ارزشمند به نگاه آموزشی است.



[gallery columns="1" size="large" ids="100999"]

مهشید خاکبازنژاد با بیان اینکه دانش آموزان بخش قابل توجهی از عمر خود را در مدارس سپری می کنند افزود: اگر فضای آموزشی مدارس دارای فضای شاداب و زنده باشد قطعاً دارای خروجی مناسبی از دانش آموزان به عنوان آینده داران کشور می شود.



وی با بیان اینکه در هشت استان کشور در حال مدرسه سازی هستیم گفت: ورود دانش آموزان به مدرسه، اتاق های خالی را از کالبد بودن خارج و به آن روح و جان تازه ای می دهد و امیدوارم مربیان در مدارس به زبان ساده مهر را تدریس و دین را با عرفان تدریس کنند.



افتتاح و بهره برداری هم زمان دو مدرسه در شهرستان لنگرود



مدیر آموزش وپرورش بخش کومله لنگرود نیز با بیان اینکه مدرسه مهر دانش دومین مدرسه ای است که توسط خیرین ساخته شده است اظهار کرد: هم زمان با افتتاح هم زمان ۳۰ مدرسه در استان گیلان، دو مدرسه نیز در روستای مریدان و لیسه رود به بهره برداری می رسد.



عبدالحسین کریمی با اشاره به رشد تحصیلی در این بخش گفت: دانش آموزان بخش کومله در سال تحصیلی گذشته موفقیت های بزرگی را به دست آوردند و در سال گذشته و امسال دانش آموزان این بخش توانستند در رشته های پزشکی قبول شوند.



به گزارش لنگرخبر، 1700 فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در قالب 8000 کلاس درس و یک میلیون مترمربع زیربنا در سطح کشور که با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است امروز به طور هم زمان مورد بهره برداری قرار گرفت که از این تعداد، 30 مدرسه با 167 کلاس درس بااعتبار 40 میلیارد تومان در استان گیلان افتتاح شد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان