به گزارش لنگرخبر، محمد دادرس دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت تدریجی هوای سرد و ناپایدار از روز جمعه و فعالیت آن تا روز شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوا از روز جمعه در گیلان افزود: با توجه به روند تدریجی کاهش دما از روز جمعه در مناطق جلگه ای، آسمان گیلان از جمعه تا شنبه بارانی و همراه با وزش شدید باد و تگرگ پیش بینی می شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق، به ویژه ارتفاعات و سواحل خیلی شدید پیش بینی می شود گفت: بارش باران و وزش باد از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه در بعضی از مناطق و به ویژه در ارتفاعات خیلی شدید پیش بینی می شود، بنابراین احتمال شکستن درختان و خسارت به تأسیسات و ابنیه وجود دارد.

دادرس با اشاره به اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه مدت، احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه ها پرهیز شود گفت: با توجه به پیش بینی وقوع بارش های رگباری و رعدوبرق، مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع و پارک کردن خودروها در زیر درختان خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان گفت: با توجه به ماهیت بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه مدت، بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغداری ها تمهیدات لازم را به عمل آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل آورند تصریح کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان