به گزارش لنگرخبر، نصب بنر قدردانی اهالی یک کوچه از شهردار و شورای شهر لنگرود و ثبت تصویر بنر موردنظر در زیرآب حرف وحدیث های زیادی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت که بسیاری از رسانه ها فقط آن را بازنشر دادند.



یکی از شهروندان لنگرودی بانام امیرحسین. م کارشناس ارشد عمران با ارسال یادداشت کوتاه زیر به بیان نکاتی پرداخته است.



متن یادداشت را در زیر بخوانید:



 



پدیده سیل و سیل زدگی یک آزمون دشوار برای تمامی دستگاه ها و آحاد مردم است و در نقطه مقابل آن پدیده "آب گرفتگی " یک خطای ساختاری در علم شهرسازی به حساب می آید که رفع آن بر عهده مدیران شهری است.



 



انتشار چند عکس از جاری شدن سیل در شهر و ربط دادن آن به بنر سپاسگزاری جمعی از شهروندان نسبت به مدیر شهر اگر یک شیطنت رسانه ای و تخریب هدفمند نباشد قطعاً یک واکنش صد درصد احساسی به شمار می رود.



 



اگر واژه "سیل " را در موتورهای جستجوگر اینترنتی جستجو کنید صدها و شاید هزاران متن و تصویر از تبعات منفی و خسارات سنگین سیل، پیش روی دیدگان شما قرار خواهد گرفت.



 



خسارات ناشی از جاری شدن سیل در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا و ژاپن هیچ ارتباطی با خطای مدیریتی و سهو ساختاری ندارد و یک عارضه طبیعی به شمار می رود.



 



البته قیاس کوچه ها و خیابان های لنگرود با توکیو یا آتلانتا منطقی نیست اما شهروندان این دو شهر نیز پدیده سیل را متوجه مدیریت شهری نمی دانند.



 



مطالعه گذرا در خصوص مهندسی معابر و اصلاح هندسی خیابان های کشورهای پیشرفته جای حرف وحدیثی باقی نمی گذارد که همه چیز طبق اصول علمی و فنی پیش می رود اما همین معابر و خیابان ها هم در هنگام وقوع سیل دچار آسیب جدی شده و دست ها را به نشانه تسلیم بالا می برند.



 



حضور شهردار لنگرود و اعضای شورای شهر و مدیریت بحران سیل مأموریت اصلی مجموعه مدیریت شهری محسوب می شود و اگر تعللی در این خصوص صورت گرفت قطعاً باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشند.



 



متأسفانه در حادثه اخیر سیل لنگرود عدم اشراف برخی از شهروندان از مختصات پدیده سیل و سیل زدگی این فرصت را در اختیار بدخواهان داخل و خارج کشور قرارداد تا با بی انصافی هر چه تمام تر خدمت رسانی و تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر را به چالش بکشند.



 



کسانی که با سوءاستفاده از تصویر یک قدردانی مرسوم قصد داشتند خدمات شبانه روزی شورای شهر و شهرداری را زیر سؤال ببرند فقط کافی است به فرهنگ لغت مراجعه کنند تا فرق بین "سیل " و "آب گرفتگی معابر " را بدانند.



 



آنچه مسلم است خادمان مردم شریف لنگرود اسیر این صحنه آرایی ها و شانتاژها نخواهند شد و عقده های فروخورده ناکامان کرسی شهرداری و شورای شهر را پای مردم نجیب و آگاه نخواهند گذاشت.



 



با شما و در کنار شما هرروز که بگذرد زیبایی تازه ای به شهر کوچک خود اضافه خواهیم کرد.



 



انتهای پیام/



انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان