مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص اهمیت مصوبه کنوانسیون FATF گفت: تجربه نشان داده دشمن از هر راهی که بیاید با انسجامی که در کشور وجود دارد نمی تواند به کشورمان نفوذ پیدا کند.

وی با بیان اینکه  نباید بهانه دست دشمن بدهیم افزود: یکپارچگی و انسجامی در کشور باعث می شود که آمریکا نتواند فکر کاری علیه ما انجام دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده ای معتقد بودند برجام منافعی ندارد، اگر منافعی نداشت چرا آمریکایی ها از آن خارج شدند؟ اگر برجام به نفع دشمن بود چرا نتانیاهو می گوید باید لغو شود؟ پس مشخص می شود که  دیپلماسی ما خوب عمل کرده است.

وی افزود: همه دنیا می دانند که آمریکا با خروج از برجام، بدعهدی کرده است ولی ما نیز بایستی در عرصه بین المللی به نحوی عمل کنیم که سایر کشورها دچار سوءتفاهم نشوند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 198 کشور دنیا عضو حتی لبنان و سوریه هم در کنوانسیون FATF هستند، فقط ایران و کره شمالی در این کنوانسیون حضور ندارند که کره شمالی نیز تدابیری برای پیوستن به آن را دارد.

لاهوتی با بیان این مسئله که کنوانسیون به ما اجازه خروج نیز داده ادامه داد: این یک گروه اقدام مالی است که با مشاوره فرصت های سرمایه گذاری را مشخص می کنند، پس حضور ما در این کنوانسیون به نفع منافع کشورمان است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان