به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی با عنوان « ایستادگی یا تسلیم در برابر آمریکا» نوشت:


خدا پیامبران را برای یک هدف فرستاد و آن این بود که همه انسان ها در مسیر کمال حرکت کنند. امامت نیز بر همین مبنا شکل پذیرفت. بعد از این که پیغمبر خطبه غدیر را خواند و امامت 12 امام را تبیین کرد  فرشته وحی نازل شد .امروز اسلام کامل شد،امروز دین کامل شد. اکنون باید به این سوال پاسخ داد که دین چیست؟


دین مجموعه اوامر و نواهی الهی برای کمال بشر است.  بشر هم یک موجود این دنیایی نیست، اگر بخواهیم محدوده دین را تعریف کنیم باید تاکید کنیم که دین محدود به این دنیا نیست.


کمال انسان هم مربوط به این دنیا نیست ، حقیقت حیات انسانی مربوط به بعد از این دنیا و قیامت است. همه پیغمبران و اولیاء برای دینداری بشر آمده اند، پس اگر بشر بخواهد در مسیر کمال و سعادت حرکت کند باید در مسیر پیامبران و ائمه و در زمان غیبت در مسیر ولی فقیه حرکت کند.


حالا امام جامعه اسلامی چه خصوصیاتی باید داشته باشد که به ما گفته می شود از آنها تبعیت کنیم؟


خصوصیت پیغمبر و ائمه این است که حاضر اند قطعه قطعه بشوند اما دین بماند، این زبان حال حسین بن علی (ع) است:" إن کانَ دین مُحَمَّداً لَمْ یَستَقِم الَّا بِقَتلی فَیاسُیُوف خُذینی". این خصوصیت اولیاء و ولی فقیه است.


اگر به تاریخ نگاه کنید، دشمن در جنگ صفین تلاش کرد مردم به جای اینکه در کنار امام جامعه باشند، معاویه  را همراهی کردند! این انحراف در جنگ صفین توسط خوارج به وجود آمد. انسان های نماز شب خوان، حافظ کل قرآن، قاری قرآن که با صوت دلنشین قرآن می خواندند این ها انحراف پیدا کردند و خوارج نام گرفتند.


در جنگ نهروان همین کسانی که در جنگ صفین با امام علی (ع) بودند بر علیه حضرت علی(ع) بودند، البته اینها مسلمان بودند، نماز خوان بودند! علی بن ابیطالب در جنگ نهروان 4 هزار نفر از اینها را به هلاکت رساند. این خوارج در مسیر دین انحراف پیدا کردند. پس برای جلوگیری از انحراف انسان باید دستش را در دست امام جامعه اسلامی بگذارد تا به کمال برسد و طبیعتا اگر انحرافی در مسیر کمال بشر ایجاد شد، انسان به کمال نمی رسد.


امام جامعه اسلامی باید مسیر کمال را برای جامعه ترسیم کند که بشر به کمال مطلوبی که خداوند اراده کرده است، برسد.


 حضرت امام(ره) برای این حقیقت  و اینکه اسلام را احیا کند، قیام کند. هدف جمهوری اسلامی احیای اسلام است نه کمال دنیایی انسان. امام انقلاب کرد برای احیای اسلام، شما نگاه کنید از صدر انقلاب تا زمان رحلت امام یک جا نفرمود که برای چیزی جز احیای اسلام انقلاب کردیم!


امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی همان مسیر را ادامه می دهند. ایشان در زمان طاغوت و در دوران بعد از پیروزی انقلاب و در دوران رهبری در طول 30 سال گذشته همواره بر حفظ اسلام تاکید داشته اند.


پیغمبر فرمود: "قولوا لا اله الا الله تفلحوا" ، این یعنی نفی نقشه استکبار  و نفی طاغوت! که امروز مصداقش آمریکاست!


این شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران ریشه در توحید دارد، ریشه در لا اله الا الله دارد ، امروز هم مقام معظم رهبری می فرمایند ما در برابر آمریکا باید بایستیم و جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.


رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه (12 مهر 97) در جمع بسیجیان می فرمایند:« ما بن بست نداریم. عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند که راه حلی وجود ندارد، جز پناه بردن به دشمن.
این عیب است، بعضی سعی می کنند این را القا کنند به جامعه! دشمن می خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن بست است و راه حل وجود ندارد مگر پناه بردن به آمریکا و زانو زدن در مقابل آمریکا و تسلیم شدن در مقابل آنها ، دشمن این را می خواهد!»


رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «من صریحاً اعلام می کنم کسانی که در داخل کشور این فکر را که محبوب و مطلوب دشمن است ترویج می کنند اینها خیانت می کنند، این خیانت به کشور است. این که ما بر طبق میل دشمن این فکر را ترویج کنیم که راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم بزرگترین خیانت در حق ملت است.»


پس معلوم است که یک اتفاقی در کشور  در حال وقوع است. وظیفه ما در مقابل این هشدار چیست؟


البته ایشان تاکید می کنند که  این اتفاق نمی افتد. من به حول قوه الهی و با همراهی شما تا جان و توان دارم نمی گذارم این اتفاق در کشور بیفتد.


اگر تکلیف ما تبعیت از امام جامعه اسلامی، دفاع از اسلام و دفاع از دین است، باید بفهمیم امام جامعه اسلامی چه می گوید. علت این که بعضی افراد از امام علی(ع) جدا شدند و خوارج ایجاد شد و جنگ نهروان راه افتاد، عدم تحلیل درست جامعه از حرف های امام جامعه اسلامی بود.


اکنون باید به این سوال پاسخ داد که چه اتفاقی موجب شکل گیری حادثه عاشورا شد؟


 یکی از عوامل مهم به صحنه نیامدن خواص آن روز مثل عبدالله بن جعفر ، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر بود. اینها سخنان حسین بن علی را در جامعه تبیین نکردند و در مقابل آن سکوت کردند.


مقام معظم رهبری در تاریخ 30 خرداد امسال در جمع نمایندگان مجلس می فرمایند:« همین جا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیون ها و این معاهدات بین المللی. ببینید؛ این معاهدات بین المللی که به آن در لغت فرنگی گفته می شود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه ای پخت وپز می شود که اطراف قضیّه، مِن باب مثال آن 100کشور یا ١50کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت وپز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه های هیئت های فکری شان - به قول خودشان اتاق فکرشان- می نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت وپز می کنند، بعد این را به وسیله ی دولت هایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود - حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهده ی بین المللی را قبول ندارم»، سرش می ریزند که «آقا! 120کشور، ١50کشور، 200کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی یکنید؟» کنوانسیون ها غالباً این جور است. گفته می شود حالا چه کار بکنیم؟ بعضی از این معاهدات بین المللی و کنوانسیون ها موادّ مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ بنده هم در مورد همین چیزهایی که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلّاً خودش قانون بگذراند. فرض کنیم موضوع مبارزه ی با تروریسم یا با پولشویی است؛ خیلی خب، مجلس شورای اسلامی یک مجلس رشید، عاقل و بالغی است و پشتوانه های کاریِ خیلی خوبی هم دارد؛ بنشینند یک قانون بگذرانند؛ این قانون، قانون مبارزه ی با پولشویی است، هیچ مشکلی هم ندارد، شرایط زیادی ای هم ندارد و همان کاری که خود شماها می خواهید بکنید، در این قانون مندرج است؛ این مهم است. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی دانیم تَه آن چیست یا حتّی می دانیم که مشکلاتی هم دارد، به خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه های مثبت، قبول بکنیم.»


دقت کنید هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی دانیم دقیقا،ً چیست یا می دانیم که حتی مشکلاتی هم دارد به خاطر آن جهات مثبت قبول کنیم هیچ لزومی ندارد قبول کنیم. این حرف مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس در سی ام خرداد ماه است.


روز یکشنبه آقای ظریف در مجلس می گوید: نه بنده و نه آقای رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلات ما حل خواهد شد. اما می توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمی برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد!


برای اینکه آمریکایی ها فشار نیاورند ما این قانون را تصویب باید کنیم این حرف آقای ظریف است نمایندگان مجلس هم یک عده با این بهانه این قانون را تصویب کردند. مقام معظم رهبری می فرمایند یک عده می خواهند این حرف(رابطه با آمریکا) را در کشور بزنند و من اجازه نمی دهم. تکلیف ما چیست!؟


مقام معظم رهبری اگر حرفی می زنند ما حمایت بکنیم یا نکنیم؟ یا بگذاریم هر اتفاقی می خواهد در کشور بیفتد؟ یا سکوت می کنیم تا در آینده خود را سرزش کنیم. اگر ما طبق میل آمریکایی ها و تحت فشار آنها چیزی را تصویب کنیم در مجلس آینده چه کسی تضمین می دهد که آمریکایی ها فشار بیشتری را برای تحمیل خواسته های خود بر ما  نیاورند. مگر اینکه ما از همه اصول و آرمان ها و اهدافمان عقب نشینی کنیم! مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند اگر ما دست از اسلام ، دست از مبانی انقلاب ، دست از خط امام و از ادامه راه شهدا برداریم تازه آمریکایی ها می گویند در این چهل سال کجا بودید. چرا علیه ما حرکت کردید چرا علیه ما شعار دادید.اکنون دو راه وجود دارد یا تسلیم آمریکا شویم یا در مقابل آمریکا بایستیم.


 چهل سال است که در مقابل آمریکا تابع  تصمیم ولایت بودیم ، امروز هم اگر بخواهیم انقلاب و اسلام بماند و روز به روز اسلام قوی تر شود ، مسلمان ها قوی تر شوند یک راه وجود دارد و آن ایستادگی در مقابل آمریکا است. اگر ما دنبال این باشیم که چه کسی از مواضع ما ناراحت می شود، حضرت امام سال 1341هجری شمسیباید اصلاً علیه طاغوت حرف نمی زد. آن روزی که ملت ایران در جنگ و بر علیه دشمن متجاوز بعثی می جنگید باز خیلی ها بدشان آمد، آن روزی که ملت ما از ملت سوریه و عراق در مقابل تروریست ها حمایت کرد، انها علیه ما موضع گرفتند. ما کاری نداریم چه کسی خوشش می آید و چه کسی ناراحت می شود!


امام فرمود اگر همه دنیا در مقابل من بایستند یک قدم از اهداف خود عقب نشینی نمی کنم. ما هم تا زنده ایم پشت سر ولایت ایستاده ایم و هرچه ولی فقیه بفرمایند حمایت می کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند: من با پشتیبانی شما تا زنده ام اجازه نمی دهم ما هم اعلام می کنیم مقام معظم رهبری بدانید تا ما هم زنده ایم پشت سر امام خود، ولی فقیه زمان خود یک قدم از اهدافمان عقب نشینی نمی کنیم، این تکلیف دینی ماست. این تکلیف را شهدا بر روی دوش ما گذاشتند و تا پایان حیاتمان ان شاالله با یاری خدا این مسیر را ادامه خواهیم داد.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : فوتبال

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان