به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر و به نقل از فارس، مهرداد بائوج لاهوتی  با اشاره به تحریم های آمریکا در ۱۳ آبان اظهار کرد: یکی از حادثه های بزرگ برجام این بود که اجماع آمریکا با دیگر کشورها در هم بشکند و از زیر تحریم های شورای عالی امنیت خارج  شویم .


وی با بیان اینکه کره شمالی و ایران در لیست سیاه کنوانسیون مالی و پولشویی قرار دارد گفت: باید در کشور قانون پولشویی داشته باشیم تا از فسادها که هر روز به گوش مردم می رسد جلوگیری کرده و محل کسب درآمد افراد مشخص باشد.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه FATF بیان کرد: تا زمانی که با دنیا تعامل سیاسی نداشته باشیم نمیتوانیم تعامل اقتصادی داشته باشیم و دیدارها و مذاکرات با کشورهای دیگر به معنی زیرپا گذاشتن ارزش ها نیست.


لاهوتی با طرح این سوال که آیا می شود دور کشور را دیوار کشید و با دنیا تعامل نداشت افزود: تمام کشورها به دنبال منافع خود هستند و ایران نیز از این امر مستثنی نیست و همه تلاش میکنیم تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود.


وی با اشاره به تصویب CFT توسط مجلس گفت: این قانون پس از تصویب در مجلس جهت اجرا باید توسط شورای نگهبان  که دارای 6 حقوق دان و شش فقیه است و براساس آن طرح را بررسی میکنند؛ تأیید شود.


عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه برخی تنها خود را پشتیبان ولایت فقیه و دیگران را خائن می پندارند گفت: مشکلات اقتصادی مردم و کشور را باید با حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و تعامل با دنیا حل کرد و تلاش دولت و مجلس نیز همین است.


لاهوتی با بیان اینکه باید در مجامع جهانی در صحنه باشیم تا از خودمان دفاع کنیم افزود: یکی از تلاش های مرکز پژوهش های آمریکا این بود که ایران نتواند عضو FATF شود و اگر شفاف سازی درآمد مالی نباشد بابک زنجانی ها به وجود می آید و کشور می بایست پول ها را با چمدان در دنیا منتقل می کرد.


وی با بیان اینکه باید با هم هم کلام و همدل باشیم گفت: تفاوت تفکرها نباید موجب تضعیف کشور و انقلاب شود و همه باید برای رسیدن به قله مدنظر انقلاب تلاش کنیم .


انتهای پیام /

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان