رمضانعلی پاکیزه در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به ثبت وقف جدید در شهرستان لنگرود اظهار کرد: 110 خیر لنگرودی در قالب وقف مشارکتی یک هزار متر زمین زراعی را با نیت تبلیغ و ترویج سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) وقف و ثبت کردند.



وی با بیان اینکه ارزش ریالی این موقوفه 200 میلیون ریال برآورد شده است افزود: نیت این موقوفه تبلیغ و ترویج پیرامون حضرت زهرا (سلام الله علیه)، برگزاری مراسم ولادت و شهادت حضرت و اجرای فعالیت های عام المنفعه است.



رئیس اداره اوقاف لنگرود با اذعان به اینکه این وقف جدید در روستای سیگارود از توابع بخش کومله واقع شده است تصریح کرد: وقف مشارکتی یکی از طرح های نوین سازمان اوقاف برای هدایت سرمایه های خرد و تجمیع آن ها به منظور انجام کارهای بزرگ است.



پاکیزه گفت: در وقف مشارکتی افرادی با هر میزان تمکن مالی می توانند گرد هم آمده و با یک یا چند نیت مشخص، وقف جدیدی را ثبت کنند.



وی خاطرنشان کرد: مزیت وقف مشارکتی سهیم شدن افراد با هر مقدار توانایی مالی در پاداش عظیم سنت حسنه وقف، رسوخ و ترویج فرهنگ وقف در اقشار مختلف مردم و توسعه فرهنگ همدلی در آحاد جامعه و تغییر نگرش به مقوله وقف با توجه به نیازهای روز جامعه اسلامی است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان