حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: ستون دین اسلام در روایات فریضه نماز و ستون و عمود ولایت در اسلام حماسه بزرگ اربعین تعبیر شده است.

وی با تأکید بر قرائت زیارت اربعین بعد از نماز گفت: اربعین قدرت نرم مسلمان ها در دوران قبل از ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه لنگرود اربعین را تجلی گاه امنیت، وحدت، اقتدار و مقاومت در برابر استکبار خواند و تصریح کرد: این ستون باعظمت با مصالحی مانند عدالت اجتماعی، همدلی، هم گرایی و عطوفت بین مردم که در اختیار دارد خیمه ولایت را کماکان برافراشته می دارد.

وی اربعین را سکانس زیبایی از نمایش بزرگ دوران ظهور دانست و گفت: در این حرکت و پیاده روی باعظمت و ارزشمند مردم از جان و مال خود برای یکدیگر مایه می گذارند و در این پرده از نمایش خیلی از شنیدنی ها را دیدنی می کنند به طوری که یک مؤمن حاضر است برای راحتی مؤمن دیگر از ثروت خود بگذرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه برادران عراقی و ایرانی با همدلی و اخلاص و با تمام ظرفیت برای حفظ اقتدار اسلام به میدان می آیند افزود: اربعین حرکتی بی بدیل برای متزلزل کردن ارکان زر، زور، تزویر و استکبار بوده که خواب را از چشمان صهیونیست ها و مزدوران استکبار ربوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اربعین ذخیره ای استراتژیک برای شیعه در زمان ظهور است تصریح کرد: نباید اربعین را در شیعه گری خلاصه کرد امروز از 80 کشور دنیا از برادران اهل سنت، کاردینال های مذهبی دنیا و شخصیت ها در این همایش بزرگ شرکت می کنند که نشانه ای از ایمان، اعتقاد و علاقه آنان به ائمه اطهار (ع) و سیدالشهدا است.

امام جمعه لنگرود پیاده روی اربعین حسینی را فرصت مناسبی برای همگان برای تجدید بیعت با امام حسین (ع) و وحدت و یکپارچگی دانست و گفت: با دولت محوری در اربعین مخالفیم و معتقدیم که این نهاد ناآرام باید مردم پایه باشد و حمایت های دولت باید راهبردی باشد.

وی با اشاره به ضعف ها و مشکلات زائران در خصوص ارز، دینار و بیمه برای عبور از مرز تصریح کرد: پیاده روی اربعین یکی از شعائر بزرگ الهی در عصر ماست باید برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن تلاش کنیم و امیدواریم مشکلات امسال در خصوص اعزام زائران را در سال آینده شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان