به گزارش لنگرخبر، سید محمد احمدی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه بررسی مشکلات موجود بر سر راه تولید از اهداف برگزاری این نشست است اظهار کرد: بر اساس سیاست های اتخاذشده استان این نشست ها هفته ای دو بار به منظور آشنایی بیشتر مشکلات تولید در سطح شهرستان ها برگزار می شود.

وی بررسی شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی و اقدامات لازم برای رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان را مورد تأکید همگان قرارداد و افزود: بر اساس قانون مصوبات این کارگروه برای تمامی دستگاه ها لازم الاجرا بوده و باید به آن توجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان سهمیه استان در حوزه تسهیلات روستایی را 400 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون 180 میلیارد تومان از این تسهیلات توسط چهار بانک عامل توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرین و بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی از اختصاص یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان خبر داد و گفت: سرمایه گذارانی که نیازمند این تسهیلات هستند می توانند از طریق ثبت نام در سایت بهین یاب تسهیلات موردنیاز خود را از بانک های عامل دریافت کنند.

[gallery columns="1" size="large" ids="101598"]

صدور 211 پروانه بهره برداری واحدهای اداری در لنگرود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در این نشست از صدور 211 پروانه بهره برداری واحدهای اداری در لنگرود خبر داد و اظهار کرد: این واحدها با حجم سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد تومان به بهره برداری می رسند و برای 309 نفر اشتغال ایجاد می شود.

فرهاد دلق پوش با اشاره به جواز تأسیس برای 73 واحد صنعتی و معدنی با حجم سرمایه گذاری حدود دو میلیارد تومان در لنگرود افزود: این واحدها از 10 درصد تا بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای یک هزار و 481 نفر اشتغال فراهم شده است.

ضرورت حمایت از نوغان گیلان

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نشست مذکور با اشاره به اختصاص و تأمین پنج هزار میلیارد تومان قانون بودجه بند «ل» برای جمع آوری کل وام های زیر 100 میلیون تومان در سطح کشور اظهار کرد: کل وام های زیر 100 میلیون تومان کشور بالای 7 هزار و 300 میلیارد تومان بود که دو هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز در حال تأمین است.

مهرداد لاهوتی بزرگ ترین مشکلات گیلان را محروم ماندن این استان در حوزه صنعت دانست و افزود: لازمه توسعه استان گیلان در کنار کشاورزی داشتن یک شهرک صنعتی خوب در هر شهرستان و حمایت و رفع مشکلات سرمایه گذار در ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با تأکید بر حمایت از نان برنجی لنگرود برای صادرات تصریح کرد: ابریشم محصولی است که نیازمند حمایت است و می تواند فرصت های شغلی خوبی ایجاد کند.

نماینده لنگرود با اشاره به اینکه روزگاری گیلان با تولید یک هزار تن ابریشم قطب تولید نوغان کشور بود افزود: متأسفانه میزان تولید ابریشم در استان به شدت افت کرده می توان با پرداخت تسهیلات به نوعان داران برای سال آینده ظرفیت تولید را بالا برد و به این شیوه از کشاورزان و تولید داخلی حمایت کرد.

  [gallery columns="1" size="large" ids="101597"]

مقام برتر لنگرود در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

فرماندار لنگرود در ادامه این نشست از پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به 555 نفر در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سهم این شهرستان 15 میلیارد تومان بوده که توانسته ایم 168 درصد تسهیلات را جذب و مقام نخست استان گیلان از بین شهرستان ها در پرداخت تسهیلات روستایی کسب کنیم.

سید رضا جوادپور سهم لنگرود در حوزه تسهیلات فراگیر را 32 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرستان توانسته 28 درصد این تسهیلات را جذب و 9 میلیارد و 400 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود دارای شش هزار و 439 هکتار باغ چای با 9 هزار چای کار فعال است گفت: 29 هزار تن چای به ارزش 36 هزار میلیارد تومان توسط 30 واحد کارخانه چای فعال لنگرود خریداری شده است.

فرماندار لنگرود این شهرستان را دارای 917 واحد صنعتی دانست و افزود: 544 واحد صنعتی فعال و دو هزار و 152 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

به گزارش لنگرخبر در این نشست مشکلات 10 واحد صنعتی و تولیدی موردبررسی قرار گرفت که هزینه های تأمین اجتماعی، برق، حوزه مالیاتی و وثیقه های بانکی از مهم ترین مشکلات این سرمایه داران بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان