به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر و به نقل از فارس، «عرفان فیدان »، دادستان استانبول روز چهارشنبه قطعه قطعه شدن جسد جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی را تأیید کرد.

به نوشته «تی آرتی»، دادستان استانبول گفت خاشقچی اندکی بعد از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خفه شده است.

فیدان همچنین تأیید کرده جسد این روزنامه نگار بعد از قتل قطعه قطعه شده و دور انداخته شده است. او گفته این قتل با برنامه ریزی قبلی انجام شده است.

این اولین بار است که قطعه قطعه شدن جسد خاشقچی از سوی یک مقام رسمی ترکیه اعلام می شود. پیش از این رسانه ها این روایت را گزارش داده بودند.

خاشقچی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه ها گزارش داده اند که ناپدید شده است.

رسانه های ترکیه ای چند روز بعد اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. مقام های سعودی، در اولین واکنش این روایت را رد و ادعا کردند خاشقچی، ساختمان را زنده و سالم ترک کرده است.

عربستان سعودی، سرانجام تحت فشار رسانه های بین المللی و با موضع گیری مقام های کشورهای مختلف شنبه (۲۸ مهر) اعلام کرد خاشقچی داخل ساختمان کنسولگری کشته شده است.

در نخستین روایت رسمی ریاض ادعا شده بود مرگ خاشقچی بعد از درگیری در داخل ساختمان کنسولگری اتفاق افتاده است.

ریاض، بعد از آن چندین بار روایت خود را از نحوه مرگ روزنامه نگار منتقد تغییر داده ؛ این روایت ها با مخالفت های گسترده در دنیا رو به رو شده است.

یکی از دلایل تشکیک در روایت عربستان سعودی، نامعلوم بودن سرنوشت جسد خاشقچی بعد از قتل است. یکی از مقام های سعودی در گفت وگو با رسانه ها گفته بود که جسد این روزنامه نگار بعد از قتل تحویل یک «همکار محلی» شده است.

فیدان در روزهای گذشته برای تحقیق درباره ابهاماتی از این دست با «سعود المعجب»، دادستان کل عربستان سعودی در استانبول دیدار کرده بود.

او در بیانیه امروز، چهارشنبه گفته مقام های سعودی هیچ توضیحی درباره «همکار محلی» خود نداده اند. فیدان همچنین گفته دیدارش با همتای سعودی نتیجه ای نداشته است.

فیدان درباره سفر هیئت سعودی به استانبول گفت: «برداشت ما این نبود که آنها مشتاق به همکاری با تحقیقات [درباره قتل خاشقچی] هستند.»

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان