به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «مایا کوتسیانیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت این نهاد اروپایی از توافق هسته ای با ایران (برجام) تاکید کرد.

این مقام اروپایی امروز چهارشنبه گفت: «حمایت این اتحادیه از برجام به قوت خود باقی است اما دیگر مسائل با ایران از جمله اتهام قتل در اتحادیه اروپا به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»  ما تهدید علیه امنیت اتحادیه اروپا را نمی پذیریم و این اتفاقات را فوق العاده جدی تلقی می کنیم. وی به این موضوع اشاره کرد که تحریم ها علیه ایران  (در ارتباط با تروریسم و یا حقوق بشر) هنوز پابرجا هستند.

 کوتسیانیچ درباره ساز و کار ویژه اقدام مالی اروپا با ایران بدون اشاره به زمانبندی و محتوای آن گفت: کار در این مورد میان کشورهای عضو ادامه دارد.کوتسیانیچ افزود: «ما شنیده ایم اقدامات به آرامی در جریان است و بعضی دیپلماتها نگرانیهایی درباره مخالفتهای داخلی دارند.

پلیس دانمارک دیشب بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. وزارت خارجه دانمارک هم روز سه شنبه در همین ارتباط سفیر این کشور را از تهران فراخواند. «آندره ساموئلسن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می خواند.

ساموئلسن، علاوه بر این گفته دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند.در همین راستا یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: «در این مرحله، وقایع را رصد می کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر با دانمارک در تماس هستیم.»

به دنبال این اقدام کپنهاگ، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاها را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.وی طرح این ادعاها را «در  ادامه توطئه ها و دسیسه های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد.

صبح امروز هم سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد. سفیر دانمارک در این ملاقات گفت که برای پاره ای از مشورت ها به کپنهاگ فراخوانده شده و در کپنهاگ سعی خواهد کرد تا مطالب و انتظارات طرفهای ایرانی را مطرح و پیگیری کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان