به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح امروز(سه شنبه) به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده است. در ادامه این مسابقات پگاه زنگنه در وزن ۶۸- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم، سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم و ذبیح الله پورشیب نمایندگان کشورمان در نخستین روز از این رقابت ها هستند.

سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم کاراته مردان در نخستین مبارزه به مصاف "شادیکانوا" از قرقیزستان  رفت و در گام نخست با پیروزی کار خود را آغاز کرد.  گنج زاده در دومین مبارزه خود"لوکا کاستا» از بلژیک را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. وی در سومین مبارزه به مصاف  "برایان ایر" از ایالات متحده  رفت و این دیدار نیز با نتیجه ۶ بر ۴  به سود گنج زاده به پایان رسید. سجاد در مرحله یک چهارم نهایی با پیروزی ۴ بر۲ مقابل "آلپ ارسلان یامان اغلو" از ترکیه راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی "الکساندر پشیانتیس" از روسیه را با نتیجه ۸ بر یک شکست داد و راهی فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی شد. 

گنج زاده برای کسب مدال طلا روز شنبه باید به مصاف "جاناتان هورنه" از آلمان می رود. گنج زاده برای سومین بار راهی فینال مسابقات جهانی شده است.سجاد سال 2014 و در مسابقات جهانی آلمان موفق به کسب مدال نقره شده بود و در سال 2016 نیز در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی اتریش نیز به نشان طلا دست یافت بود وی برای رسیدن به دومین مدال طلا روز شنبه به مصاف نماینده آلمان خواهد رفت.

همچنین در ادامه این رقابت ها حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود در وزن ۶۸+ کیلوگرم برابر "شیما ابولیازد" از مصر ۴ بر۲ بازنده شد. عباسعلی برای رسیدن به جدول شانس مجدد باید منتظر بماند تا حریف مصری در مبارزه پایانی حضور داشته باشد. 

امروز در ادامه رقابت های کاتای انفرادی، فاطمه صادقی نماینده کاتای بانوان پس از کسب دو پیروزی مقابل حریفان خود، سرانجام مقابل نماینده ژاپن شکست خورد. در ادامه با راهیابی "کیو شیمیزو" ژاپنی به فینال، صادقی هم به جدول شانس مجدد راه یافت و به مبارزاتش در این گروه ادامه می دهد. او در این گروه به مصاف الکساندرافراچی از فرانسه رفت و 5 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

ابوالفضل شهرجردی نماینده کشورمان کار خود را برتری  ۵ بر صفر مقابل «یوکی یوجیهارا» از سوئیس آغاز کرد و در ادامه با همین نتیجه «آلساندور آمادو» از بلژیک را از پیش رو برداشت. شهرجردی در سومین مبارزه نیز با نتیجه ای مشابه در پیکار با «کای ترونگ» از سوئد به برتری دست یافت. این کاتاروی کشورمان مبارزه چهارم را ۳ بر به نماینده آلمان واگذار کرد و با باخت حریف آلمانی به کاتاروی ژاپن، شهرجردی از گردونه رقابت ها حذف شد.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان