به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به این که آمریکا قدرتی برای تضعیف اقتصاد ایران ندارد، گفت: برای شرایط مختلف، حتی فراتر از این تحریم ها آماده هستیم.

وی اضافه کرد: اقدام های لازم در چارچوب تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی انجام گرفته و وضع ذخایر ارزی کشور در شرایط مناسبی قرار دارد.

لاهوتی به حرف های بیهوده مسئولان آمریکایی که فروش نفت ایران را به صفر خواهند رساند اشاره کرد و افزود: متأسفانه آمریکایی ها در این بخش از پیش بینی های خود شکست خوردند و خود آنها مجبور شدند برای هشت کشوری که بزرگ ترین خریداران نفتی ایران بودند، مجوز خرید صادر کند.

نماینده لنگرود در خانه ملت به سخنان رئیس کل بانک مرکزی که اعلام کرده برای فراتر از تحریم ها برنامه داریم، گفت: منظور ایشان این است که شرایط بدتر از این نخواهد شد چون آمریکا فراتر از تحریم پیش رفته است.

وی اضافه کرد: ما در گذشته دو نوع تحریم داشتیم یکی شورای امنیت و دیگری تحریم آمریکا که در این دوره از تحریم، تحریم قانونی شورای امنیت نداریم و به علاوه این که جای ایران با آمریکا عوض شده است.

لاهوتی افزود: قبلاً آمریکایی ها با دیگر کشورهای بزرگ دنیا متحد و علیه ایران بودند اما خوشبختانه شرایط عوض شد و آمریکایی ها سیاست های تحریمی را به تنهایی دنبال می کنند.

نماینده خانه ملت گفت: با انسجام خوبی که در کشور داشتیم توانستیم از جنگ روانی اقتصادی که آمریکا تدارک دیده بود عبور کرده و فضای خوبی را در کشور حاکم کنیم.

وی سیاست های دور دوم ریاست روحانی در عرصه اقتصاد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: طبیعی است در هر دولتی یک نقطه قوت و یک نقطه منفی وجود دارد و نمی توان تمام مشکلات به وجود آمده را به پای دولت نوشت.

لاهوتی گفت: لازم است از تولیدکنندگان داخلی حمایتی شود تا آنان بتوانند فضای رقابتی سالمی را به وجود آورند.

نماینده لنگرود در مجلس در ادامه سخنانش با انتقاد از ارائه تسهیلات ارزی به مسافران گفت: وظیفه دولت تأمین کالاهای اساسی موردنیاز کشور است در ابتدای نابسامانی های ارزی متأسفانه دولت در بازار ارز مداخله و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای همه نیازهای مردم ازجمله مسافرت تسری داد؛ در صورتی که این میزان تأمین ارز امکان پذیر نبود. خوشبختانه در اصلاحات انجام گرفته دولت فقط ارز مورد نیاز کالاهای اساسی که میزان آن از ۱۵ میلیارد دلار سال افزایش پیدا نمی کند به همان میزان پرداخت بقیه نرخ ارز را به بازار محول کرد.

وی در پایان سخنانش به اشتباهات معاون اول رئیس جمهوری در دخالت بازار ارز اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ ترین اشتباهات جهانگیری ورود به بازار ارز بود که نباید مداخله می کرد و باید اجازه می داد نوسانات ارزی توسط خود بازار بهبود می یافت.

 انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان