به گزارش لنگرخبر، فرماندار لنگرود ظهر امروز در جلسه شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری این شهر با بیان اینکه هیئت های ورزشی با عشق از جیب خود برای توسعه ورزش کمک می کنند اظهار کرد: دولت تمایل به تجهیز و تخصیص اعتبار به رشته های مختلف ورزشی است ولی با محدودیت هایی روبرو است.

سید رضا جوادپور با بیان اینکه هر شهری به موضوعی معروف است گفت: معتقدم باید مهندسی توسط اداره کل صورت بگیرد تا هر شهرستان استان در یک رشته ورزشی تجهیز و به آن شناخته شود تا از پراکندگی جلوگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مستعد لنگرود در رشته های مختلف ورزشی افزود: امیدوارم شاهد رشد عرصه های ورزشی در شهرستان باشیم و با کمک مسئولین و نماینده لنگرود می توان برای جذب اعتبار و تخصیص آن به هیئت های ورزشی شاهد رشد بیشتری باشیم.

اختصاص 10 هکتار زمین برای احداث مجموعه ورزشی در لنگرود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جلسات مشترک هیئت های ورزشی با مدیرکل ورزش و مسؤولین باعث حل مشکلات زیادی می شود اظهار کرد: همه مشکلات با تعامل و همراهی بین ورزشکاران و مسئولین حل می شود و می توان شاهد رشد بیشتر ورزش در سطح استان و جذب جوانان باشیم.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101836"]

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه بنا داریم در همه شهرهای شهرستان لنگرود یک زمین چمن مصنوعی احداث شود گفت: در حال حاضر دو زمین چمن مصنوعی در لنگرود و شلمان وجود دارد که نیاز به تکمیل و تجهیز بیشتر است و باید در کومله، اطاقور و چاف و چمخاله نیز این امکان فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت جامعه افزود: همه در حال تلاش هستیم که آمار سرانه ورزشی را بالا ببریم که یکی از پیش نیازهای آن تأمین زمین است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به احداث مجموعه ورزشی در لنگرود بیان کرد: زمینی به مساحت 10 هکتار در لنگرود برای احداث مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده که مجوز آن نیز از وزیر دریافت شده است که لازم است که اداره کل ورزش نوع کار مدنظر را  بر طبق نیازها کارشناسی کند که می توان با مشارکت دولت و بخش خصوصی این کار قابل انجام است.

میزان وفاداری مردم در عرصه های ورزشی مشهود است

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه ورزش امری مقدس است اظهار کرد: میزان وفاداری مردم در عرصه های ورزشی مشهود است که چگونه از ورزشکاران کشور در همه عرصه ها حمایت می کنند.

محمد رنجبر با بیان اینکه تربیت می تواند از طریق ورزش صورت گیرد و قطعاً این نوع تربیت ماندگار خواهد بود گفت: ورزش اولویت اول مسؤولین شهرستان بخصوص در روستاها است و تلاش می شود تا بهترین قدم برای ورزش در روستاها انجام شد.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101834"]

درآمدهای حاصل از اماکن ورزشی به همان شهرستان برمی گردد

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز با بیان اینکه با جامعه ورزش بیگانه نیستم اظهار کرد: از روز اول که حکم مدیرکلی صادر شد آغاز به کارکردیم و تلاش کردیم که عملکردمان نشانه کارکردهای اداره کل باشد.

مریم بخشی با اذعان به اینکه همه به دنبال رفع مشکلات ورزشی شهرستان ها هستیم گفت: در جامعه ازنظر شادابی و نشاط با معضل روبرو است که می توان با ورزش شادابی و نشاط را به جامعه تزریق کرد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با مشکلات فراوان مالی روبرو هستیم افزود: درآمدهای حاصل از اماکن ورزشی که از طریق مزایده واگذار می شود به خود همان شهرستان برمی گردد تا تجهیز امکانات در رشته های موردنیاز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به حضور ۸۰۰ هیئت ورزشی در استان گیلان بیان کرد: در طول ماه مسابقات متعددی در استان برگزار می شود و تلاش می کنیم که در مسابقات حضورداشته باشیم ولی دلیل عدم حضور در برخی مراسم ها هم زمانی یا دوری راه و دیر اطلاع دادن به اداره کل است که از این مورد پوزش می طلبیم.

 بخشی با بیان اینکه ازنظر سرانه ورزشی در استان با مشکل مواجه هستیم گفت: در صورت تأمین زیرساخت ها برای رشته های ورزشی توسط شهرستان ها، اداره کل نسبت به تأمین تجهیزات رشته مربوطه اقدام می کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه محور بودن مسابقات ورزشی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که کارهای نو و جدیدی در شهرستان ها اجرا شود و اداره ورزش شهرستان ها می توانند طرح های خود را به اداره کل تحویل دهند تا پس از بررسی، تخصیص اعتبار برای طرح مربوطه اختصاص داده شود.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101835"]

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به کاهش اماکن برای ورزش باستانی افزود: مبلغی برای احداث ساختمان رشته ورزش باستانی توسط اداره کل تخصیص داده شده است و در صورت حل مشکل زمین کار آن شروع می شود.

بخشی با اشاره به جذب قهرمانان ورزشی در استان بیان کرد: گیلان در جذب قهرمانان رشته های ورزشی جزو سه استان اول کشور است و بیشترین قهرمانان استان در استان جذب شده اند و تلاش می کنیم مشکل قانون جذب قهرمانان مسابقات پاراآسیایی را حل کنیم.

برای تأمین میله و وزنه برای لنگرود با مشکل مواجه هستیم

رئیس هیئت وزنه برداری لنگرود با اشاره به پتانسیل بالای ورزش کاران این رشته در شهرستان اظهار کرد: برای تأمین میله و وزنه برای لنگرود به دلیل افزایش قیمت دلار با مشکل مواجه هستیم.

مصطفی رجایی با بیان اینکه برای تأمین ابزارهای ورزشی نیاز به حمایت بیشتر مسئولین استانی است گفت: قطعاً تأمین و تجهیز لوازم ورزشی برای فعالان این عرصه می تواند موجب پرورش بیشتر ورزش کاران وزنه بردار جهت شرکت در مسابقات استانی و حضور در تیم ملی می شود.

 گیلان پتانسیل تیم داری در زیرگروه ها را دارد

رئیس هیئت والیبال شهرستان لنگرود نیز با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان ایران در لنگرود که در تابستان برگزار شد اظهار کرد: این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد که مسؤولین فدراسیون نیز رضایت کامل داشتند ولی انتظار می رفت که مدیرکل ورزش حداقل در فینال مسابقات حضور پیدا می کردند .

فرامرز حسن دوست با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان و استان در رشته والیبال گفت: گیلان این پتانسیل را دارد که در زیرگروه ها و با پشتیبانی مالی بخش های خصوصی و حمایت اداره کل تیم داری کند.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101837"]

باید در عرصه نوجوانان و جوانان تیم داری کنیم

رئیس هیئت بسکتبال لنگرود با بیان اینکه امروز علم ورزشی بدون هزینه مالی ممکن نیست اظهار کرد: به دلیل عدم تأمین و واریز بودجه به هیئت های ورزشی موجب شده تا هیئت ها به صورت ngo کار کنند و از باشگاه داری و تیم داری فاصله بگیرند.

منوچهر مهدی پور با بیان اینکه باید در عرصه نوجوانان و جوانان تیم داری کنیم گفت: باید پای خانواده ها را برای رشد ورزش و پیشرفت به این عرصه بازکنیم تا شاهد فضای بزرگ تری در عرصه ورزش باشیم.

به گزارش لنگرخبر، مشکلات مالی و تجهیز هیئت های ورزشی و باشگاه ها و تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران ازجمله مشکلات و دغدغه های مطرح شده توسط روسای هیئت های ورزشی شهرستان بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان