به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در جمع خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت یازدهمین دختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: دایره معرفت ما نسبت به امام یازدهم خیلی محدود است.



وی با اشاره به اینکه تلاش های امام حسن عسکری (ع) برای رفع شبهات بسیار برجسته بود افزود: امام حسن عسکری (ع) در آن پادگان نظامی و زندانی که حضور داشتند باتحمل سختی های فراوان با افکار مختلف مبارزه کردند.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه برجسته ترین کار امام حسن عسکری (ع) در دوران طاقت فرسای اسارت، بیرون کشیدن شیعه از گرداب فتنه و شبهات بود تصریح کرد: امام فرصت کافی را برای روشنگری در زندان نداشتند زیرا ظالمان حتی در زندان نیز از امام احساس خطر می کردند و به همین دلیل جاسوسانی را برای زیر نظر داشتن امام عسکری در زندان گماشته بودند.



سلیمانی با اشاره به اینکه کارهای امام عسکری برای آشنایی ما با سیره تربیتی ائمه بود گفت: امام حسن عسکری (ع) درشدت اختلاف ها شاگردانش را تربیت کرد که شیخ طوسی دراین باره گفته اند که تعداد شاگردان امام در حدود 100 نفر بود.



وی با اذعان به اینکه امام حسن عسکری (ع) در ترویج نهضت شاگرد پروری تلاش های فراوانی کرد بیان کرد: امام همگان را به نویسندگی تشویق می کرد و در عصر خود به کسانی که نویسندگی می کردند علاقه زیادی داشت و کتاب های امام نیز معروف و بسیار آموزنده هستند اما به خوبی در جامعه منتشرنشده اند.



امام جمعه لنگرود با اشاره به اینکه علم ائمه درست به دست مردم نرسید افزود: اگر علم و دانش اهل بیت (ع) درست به دست ما می رسید باعث حل خیلی از مشکلات ما می شد و در دنیای امروز نیز که مشکلات زیاد شده بسیار راه گشا بودند.



سلیمانی با بیان اینکه دست های آلوده اجازه نداد علم امامت به درستی به دست ما برسد تصریح کرد: همین علم اندکی که از اهل بیت (ع) به دست ما رسیده جای شکر دارد و باعث حل بسیاری از مشکلات دنیای اسلام شده زیرا فرهنگ شهادت طلبی، مقاومت و حفظ ولایت از ائمه اطهار به دست ما رسیده است.



وی با اشاره به اینکه ازجمله اقدامات امام مبارزه با انحرافات بود بیان کرد: همیشه افرادی بودند که شخصیت امام را تخریب کنند اما امام به سختی با آن ها مبارزه کرد و نگذاشت جایگاه شیعه و امامت تخریب شود.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه شیعیان باید خود را به روز کنند گفت: فرهنگ جدال در مقابله با جبهه حق قرار دارد و این فرهنگ نباید در جامعه منتشر شود و امروز  رسانه دشمنان به دنبال گسترش فرهنگ دجال برای مقابله با اسلام و شیعه است و امام حسن عسکری (ع) به همین دلیل نسبت به فتنه های آخرالزمانی بدتر از دجال هشدار داده بود.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان