رهاسازی یک راس گراز وحشی در لنگرود

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۸:۴۹ چاپ کد خبر: 101904
سید امین نجات در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: یک رأس گراز که به وسیله یکی از شهروندان دوستدار طبیعت  نگهداری شده بود به نیرو های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.



وی گفت: نیرو های یگان حفاظت پس از بررسی وضعیت جسمی و اطمینان از سلامت حیوان در منطقه تحت حفاظت سازمان  محیط زیست و از زیستگاه های طبیعی استان در مجاورت تالاب انزلی رهاسازی کردند.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با بیان اینکه نسل این حیوان در شمال آفریقا و برخی نقاط اروپا منقرض شده است افزود: گراز یا خوک وحشی اوراسیا حیوان بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا ازجمله کوه های اطلس در شمال آفریقا و بیشتر مناطق آسیا است.



نجات با اشاره به مصرف غذایی گرازها تصریح کرد: در ایران گراز بیشتر در باتلاق ها دیده می شود و هر چیزی را که قابل خوردن باشد را می خورد و از غذا های گیاهی مانند ریشه و ساقه و برگ و دانه های مختلف و غلات و حبوبات و میوه جات و غذا های حیوانی، چون انواع بی مهرگان همچون حشرات و لارو آن ها، کرم خاکی، حلزون و مهره دارانی، چون ماهی، جوندگان، قورباغه ها و مارمولک ها و لاشه حیوانات بزرگ تغذیه می کند.



وی با بیان اینکه این جانور به علت از بین رفتن صیادان و دشمنان طبیعی اش مانند پلنگ و خرس، در بیشتر مناطق ایران وجود دارد گفت: همه شهروندان در حفظ و نگهداری حیات وحش و محیط زیست کوشا باشند.



انتهای پیام/84008
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : امامجمعه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان