به گزارش لنگرخبر، امام جمعه لنگرود صبح امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگی این شهرستان در بیت امام جمعه با بیان اینکه خروجی جلسات گذشته خوب و ngo های مختلفی برای حل مشکلات اجتماعی وارد عمل شدند اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز طلاق است که متأسفانه فراگیر شده و شورای فرهنگ عمومی ثابت کرد که می تواند راه حل هایی را برای رفع این مشکل ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی با اشاره به رشد ۶ درصدی طلاق در کشور طبق آمار ثبت احوال گفت: بسیاری از طلاق ها در شهرهای بزرگ مربوط به زندگی های زیر دو سال است که بخشی از دلائل آن مربوط به اعتیاد، عدم اطلاع از روابط زناشویی، آسیب های اجتماعی و غیره است.

وی با اشاره به آموزش آیین های دینی به نسل جوان گفت: درگذشته مشکلات اقتصادی بیشتری در زندگی وجود داشت ولی به دلیل تعلیم و توجه به آیین های دینی، سبک زندگی مناسبی را به دوراز تجمل گرایی و دنیاپرستی از هوا و هوس به دور بودند و بنیان خانواده نیز استحکام داشت.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101957"]

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه درخواست طلاق توسط زوجین در دادگاه درخواست و بعد از تائید دادگاه توسط اداره ثبت احوال ثبت می شود اظهار کرد: در سال های گذشته برخی برای ثبت طلاق خود از شهرستان های دیگر به لنگرود مراجعه می کردند که طبق بخشنامه فرمانداری با هماهنگی دادگستری و دفاتر ثبت در اواخر سال گذشته، طلاق افراد خارج از شهرستان در لنگرود ثبت نشد.

ثبت ۲۹۷ فقره طلاق در شش ماه اول ۹۷ 

مهران کاظم زاده با اشاره به ثبت ۲۹۷ فقره طلاق در شش ماه اول ۹۷ افزود: میانگین سن طلاق در آقایان و خانم ها بین سن 30 تا 35 سال ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی خانواده ها برای حفظ آبروی خود طرح شکایت و طلاق را در شهرستان دیگری پیگیری می کنند گفت: ثبت طلاق دیگر شهرستان ها در لنگرود باعث افزایش نرخ طلاق در شهرستان می شود.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101959"]

دوام و قوام هر جامعه نیاز به استحکام بنیان خانواده دارد

رئیس دادگستری لنگرود نیز با اشاره به اینکه دوام و قوام هر جامعه نیاز به استحکام بنیان خانواده دارد اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی نسبت به موضوعات اجتماعی اهتمام دارد و همه تلاش می کنیم تا با بررسی چالش ها، برنامه ریزی مناسبی جهت اجرا انجام شود.

تیمور یوسفی قلعه رودخانی با بیان اینکه مردم برای مشکلات خود زمانی به دادگاه مراجعه می کنند که برخی اوقات اختلافات عمیق شده و نمی توان کاری کرد افزود: باید علل طلاق به صورت جدی بررسی شود و یکی از علل اصلی عدم شناخت دقیق زوجین نسبت به یکدیگر در زمینه های مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در تحکیم بنیان خانواده گفت: درامدهای خانوارها با توجه به مشکلات اقتصادی موجود جوابگوی نیازهای یک خانواده نیست و به مرور درروند برخورد و سست شدن زوجین و بنیان خانواده تأثیرگذار است.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101960"]

رئیس دادگستری لنگرود با اشاره تأثیر تخریبی فضای مجازی در بنیان خانواده بیان کرد: در برخی از طلاق های توافقی می توان رگه های اثرگذاری فضای مجازی و آسیب های این حوزه را در زوجین مشاهده کرد که نشان از غفلت متولیان نسبت به فضای مجازی و اثرات آن در بنیان خانواده دارد.

یوسفی با بیان اینکه ۱۴۴۳ پرونده در سال گذشته در زمینه های مختلف در دادگاه خانواده تشکیل شد تصریح کرد: از این تعداد ۱۹ نفر از آقایان درخواست طلاق دادند و ۶۴ طلاق نیز به درخواست خانم ها ثبت شد و ۳۱۸ طلاق توافقی نیز به دلایل روابط نامشروع و اعتیاد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ۲۸ طلاق در سال جاری تاکنون توسط آقایان، ۹۲ درخواست توسط خانم ها و ۲۷۷ طلاق توافقی ثبت شد گفت: متأسفانه آمار زندانی به دلیل عدم پرداخت مهریه و عدم پرداخت اقساط زیاد است.

[gallery columns="1" size="medium" ids="101961,101962"]

برخی از مبانی تحکیم خانواده در جامعه فراموش شده است 

فرمانده سپاه ناحیه لنگرود نیز با بیان اینکه برخی از مبانی تحکیم خانواده در جامعه فراموش شده است اظهار کرد: معضلات اجتماعی امروز، بنیان خانواده را تهدید می کند و باید از طریق فعالیت در فضای مجازی و حقیقی مطالب را بررسی و آموزش های لازم داده شود.

حسن فیضیان با بیان اینکه هر یک از موضوعات و مشکلات باید به صورت مجزا بررسی شود گفت: برگزاری کلاس های مشاوره برای زوجین و خانواده یکی از مأموریت های محوله سپاه است که در برخی مناطق به صورت پایلوت در حال انجام هستیم.

ایرج نیکوکار رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود نیز با ارائه چند پیشنهاد برای کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیاد خانواده اظهار کرد: برگزاری همایش ازدواج موفق، استفاده از ظرفیت ngo ها و کارشناسان خانواده و استفاده از روانشناس بالینی جهت مشاوره ازدواج برای کاهش آسیب های خانوادگی ازجمله مواردی است که می توان برای زوجین و نسل آینده برای کاش آسیب های اجتماعی انجام داد.

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان