سید امین نجات در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به  جلسه هماهنگی محیط زیست با اداره زندان ها جهت پاک سازی سنبل آبی در چمخاله اظهار کرد: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مخاطرات گیاه سنبل آبی و مکان های انتشار، نسبت به چگونگی عملیات اجرایی پاک سازی و همکاری نیروها تبادل نظر شد.



وی با بیان اینکه شهروندان از دست زدن و انتقال این گیاه پرهیز کنند افزود: گیاه سنبل آبی ازجمله گونه های مهاجم غیربومی است که با سرعت بالا در پهنه آبی تکثیر و با گسترش در مناطق مختلف، تهدیدی برای تنوع زیستی به شمار می آید.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: در ماه های اخیر مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با همکاری اداره زندان ها حدود 70% از 33 هکتار مناطق و گستره آبی را پاک سازی نموده اند.



نجات با اشاره به آغاز عملیات پاک سازی سنبل آبی بیان کرد: در شهریورماه امسال هم عملیات جمع آوری این گیاه مزاحم با همکاری پدافند غیرعامل گیلان، شهرداری لنگرود و چمخاله، هلال احمر، سپاه، اداره شیلات و فرماندهی یگان آبزیان آغاز شد که این گروه در این عملیات حدود پنج درصد این گیاه را پاک سازی کردند.



وی با بیان اینکه از بیست و هفتم شهریورماه تاکنون اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با همکاری اداره زندان های استان و شهرستان لنگرود و با در اختیار گذاشتن چهار قایق توسط سپاه، عملیات پاک سازی را ادامه می دهد تصریح کرد: هم اکنون رودخانه رادارکومه با آوردن یک دستگاه سنبل روب از بندر انزلی به طور کامل جمع آوری و علاوه بر آن 10 کیلومتر هم کناره های این رودخانه از وجود گیاه سنبل آبی پاک سازی شده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان