مهدی ولی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی نجات در ارتفاع و عمق در چاف لنگرود اظهار کرد: 40 تن از نجات گران 8 استان در دوره آموزشی نجات در عمق و ارتفاع در مرکز آموزشی هلال احمر چاف لنگرود حضور داشتند.

وی با بیان این که نجات گران منتخب استان با شرکت در این دوره و پس از قبولی آزمون عملی در تیم های واکنش سریع و عملیاتی حضور می یابند افزود: این نجات گران در کلاس های عملی جستجو و نجات در عمق و انتقال در ارتفاع، رهاسازی در فضای معلق، صعود، خود حمایتی، دگر حمایتی، کار با قرقره و سه پایه نجات، انتقال مصدوم محبوس در فضای معلق، کارگاه های کشش فلاشینگ (افزایش نیروی نجات گر برای انتقال مصدوم) کارگاه تیرول (عبور به وسیله طناب از یک مانع به مانع دیگر) و کارگاه های کشش حضور می یابند.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان با اشاره به حضور استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، البرز، زنجان و گیلان در این دوره تصریح کرد: نجات گران و امدادگران جمعیت هلال احمر به طور مستمر نیازمند بازآموزی و آموزش های به روز جهت حضور مؤثر در سوانح و حوادث می باشند.

ولی پور با بیان اینکه این دوره از 24 آبان آغاز و در 30 آبان به پایان رسید گفت: شرکت کنندگان پس از تست های مهارتی و جسمانی در پایان دوره و موفقیت در آزمون به عنوان اعضای تیم های عملیاتی استان های خود در حوادث حضور می یابند.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان