به گزارش لنگرخبر، نادر جهان آرای عصر امروز در کارگاه آموزشی طرح مراقبت اجتماعی دانش آموزان در سالن مجتمع رفاهی کارگران چمخاله این شهرستان با بیان اینکه برخی کج اندیشان داخلی و خارجی مشکلاتی را متوجه دولت و نظام کرده اظهار کرد: امیدواریم نظام مانند چهار دهه گذشته از این گرنه سخت عبور کند و به قله برسد.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب آسیب های اجتماعی در مدارس مانند امروز گسترده نبود افزود: در حال حاضر عوامل مختلفی منجر به بروز و ظهور آسیب های اجتماعی می شود که باید درست و دقیق بررسی شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان گیلان با اذعان به اینکه برخی از رفتارها شاید از نظر ما خوب باشد ولی ممکن است با ذائقه دیگران خوشایند باشد گفت: حساسیت برای جلوگیری از افزایش ناهنجاری های اجتماعی به خاطر جلوگیری از افزایش آن ها است که آموزش وپرورش با همکاری دیگر ادارات در حال انجام برنامه هایی در این زمینه است.

جهان آرای با بیان اینکه گیلان ۳.۲ دهم جمعیت کل کشور را دارا است خاطرنشان کرد: میزان جمعیت دانش آموزان در گیلان ۲.۸ دهم است که ۴ دهم کاهش داریم که باید به ۳.۲ دهم برسد.

وی با اذعان به اینکه افزایش سریع رشد جمعیت باعث ایجاد آسیب های اجتماعی زیادی می شود تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته، میزان آسیب های فردی و اجتماعی در شهرستان لنگرود به دلیل پراکندگی و فراوانی زیاد است که این شهرستان در سال جاری به طرح نماد اضافه شد.

[gallery columns="1" size="medium" ids="102167"]

مدیر کل آموزش وپرورش گیلان با اشاره به لزوم آموزش تربیتی چهره به چهره معلمان و مربیان با دانش آموزان بیان کرد: یکی از مشکلات موجود میزان خودکشی افراد است که جامعه شناسان یکی از دلائل بارز آن را دوری از افراد و عدم انسجام با جامعه میدانند.

جهان آرای با بیان اینکه خودکشی فقط دلیل اقتصادی ندارد گفت: مشاوران و مدیران مدارس باید رابطه بیشتر و بهتری با دانش آموزان داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمار ترک تحصیل در دوره ای به دلیل عدم مراقبت زیاد بوده افزود: بخش عمده ای از مجرمان افرادی هستند که از مدارس ترک تحصیل کردند و هیچ مراقبتی روی آنان صورت نگرفت و به سمت بدی سوق پیدا کرد.

[gallery columns="1" size="medium" ids="102166"]

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش گیلان نیز با بیان اینکه طرح نماد یکی از مهم ترین طرح های آموزش وپرورش است اظهار کرد: در سال ۹۴ ائتلاف بین ۹ دستگاه منجر به تشکیل این طرح شد که در سال جاری به ۱۶ دستگاه رسیده است.

سید امیر فر حسینی بیان اینکه تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز از اهداف اجرای این طرح است گفت: تا سال ۱۴۰۰ قرار است این طرح در تمامی مدارس کشور برگزار شود که نشان از توجه و دقت نظر دولت و آموزش وپرورش برای تربیت دانش آموزان دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی در مدارس شفت و رشت در سال گذشته افزود: در سال جاری نیز مدارس لنگرود به این طرح اضافه شد و تلاش میکنیم اجرا و آموزش های طرح نماد برای پویایی نوجوانان و جوانان ارزشمند باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان