نامه ۱۰۰ نماینده مجلس به روحانی

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۰۹:۰۹ چاپ کد خبر: 102186
به گزارش لنگرخبر، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، از ارسال نامه نمایندگان به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درباره قیمت خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: این نامه روز گذشته (6 آذر) با بیش از 100 امضا برای رئیس جمهور ارسال شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در این نامه خواستار تجدید نظر شورای رقابت و سازمان برنامه و بودجه در زمینه تعیین بهای خرید تضمینی گندم از سوی دولت شده اند، افزود: نمایندگان امضا کننده خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه این نامه به دلیل افزایش اندک بهای خرید تضمینی گندم از سوی شورای اقتصاد  به رئیس جمهور ارسال شده، اضافه کرد: علی رغم افزایش هزینه های کشاورزی، نهاده ها و همچنین افزایش نرخ ارز ، متأسفانه نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت افزایش ناچیزی داشته است که این مسئله باعث نارضایتی گندم کاران شده است.

مقصودی با تاکید بر اینکه این اقدام ضربه سنگینی به خودکفایی گندم است، تصریح کرد: افزایش اندک بهای خرید تضمینی گندم آسیب و زیان بزرگی را به کشاورزان گندم کار وارد می کند.

به گزارش تسنیم، قیمت خرید تضمینی گندم در سالهای 96 و 97 به اعضای هر کیلو 1300 تومان تعیین شده است، که دولت قیمت خرید هر کیلو گندم را در سال 98، 1470 تومان تعیین کرده که این میزان افزایش باعث نرضایتی نارضایتی گندمکاران شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان