به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه لنگرود با اشاره به شهادت میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: گیلان نمادی از ایستادگی در مقابل استعمار است که از درب شهادت و عبادت و استقامت میرا کوچک خان جنگلی وارد شد.

وی با بیان اینکه اختلافات و خیانت ها بعد از شهادت میرزا موجب فروپاشی نهضت جنگل شد افزود: نهضت جنگل مقدمه ای برای تحول آفرینی و حرکت انقلابی و مبارزه برای مقابله با زورگویان دنیا بود و درس بزرگی برای امروز ما و دولتمردان است.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه میرزا کوچک خان با اتکا به خدا و کمک مردم و بومی سازی توانست هفت سال روس ها و انگلیسی ها را به زانو درآورد افزود: علی رغم وجود تحریم ها و مشکلات، ما نیز می توانیم امروز در مقابل استبداد و استعمار ایستادگی کنیم نه اینکه کار به جایی برسد که توقع داشته باشیم مدیران خارجی کارهای کشور را انجام دهند.

سلیمانی با اشاره به 10 آذر روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس تصریح کرد: برجسته ترین شخصیت آیت الله مدرس این بود که اهل معامله نبود و سودای سازش با بیگانگان را در ذهن نداشت و رهبری هم فرمودند که اگر می خواهید رأی بدهید به امثال مدرس ها رأی دهید.

وی با بیان اینکه مدرس در دوران خودش هم صدا نداشت و تنها بود گفت: شهید مدرس نه مرعوب تهدیدها بود و نه مجذوب وعده ها و نمایندگان مجلس باید به این خصوصیت بارز تکیه کنند.

امام جمعه لنگرود با اذعان به اینکه در مجلس ششم همیشه هوای بیگانه نگاه داشته می شد افزود: قرار نیست که مجلس با دولت زدیت داشته یا همیشه دولت را تائید کنند بلکه امروز نیاز به مجلسی داریم که از جنس مردم باشد و درد مردم را شناخته باشد.

سلیمانی با اذعان به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور محصول بی تدبیری ها است تصریح کرد: انتظار این است که مجلس درد مردم را شناخته و برای حل مشکلات ریل گذاری شود، به جرئت می توانم بگویم مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور کم کاری کرد.

وی با اشاره به طرح استیضاح رئیس مجلس بیان کرد: نمایندگان چه کاری انجام می دهند که درست یا غلط قرار است رئیس مجلس استیضاح شود، مگر الآن زمان این گونه اقدامات است، قیمت ها سر به فلک کشیده شده و نظارت نیست و باید برای رفع مشکلاتت مردم برنامه ریزی کرد.

امام جمعه لنگرود با اشاره به درگیری برخی افراد با ضابطین قضایی در هفته گذشته در این شهر افزود: حوادثی که اتفاق افتاد قلوب خیلی ها را جریحه دار کرد و افرادی که برای ارزش های اسلامی در خیابان ها تذکر می دهند به جای تفقد از آن ها، با حرف های رکیک استقبال می شوند.

سلیمانی با بیان اینکه عده ای با حمایت از افراد خاطی آتش ماجرا را زیاد و شهر را به آشوب کشاندند گفت: دادستان لنگرود با حرکت انقلابی خود به متهمین ردیف اول حبس چندروزه داد و متهمین ردیف دوم نیز در حال بازجویی و بررسی پرونده است.

وی با بیان اینکه هنجارشکنی در لنگرود قابل گذشت نیست خاطرنشان کرد: عده ای نظام را مقابل خود قراردادند و البته معتقدم اگر آن دو نفر خاطی و بدحجاب تحریک نمی شدند درگیری تا این حد به وجود نمی آمد.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه حبس این افراد خاطی به دلیل اخلال در نظم جامعه و دل نگرانی مردم بیش از 11 ماه بود تصریح کرد: خاطیان با حضور در دفتر امام جمعه از عملکرد خود ابراز پشیمانی کردند، ما امربه معروف و نهی از منکر می کنیم تا مردم از زندان و ناهنجاری ها نجات دهیم و ازلحاظ حقوقی از قوه قضائیه درخواست کردیم تا تخفیفی ازنظر رأفت اسلامی قائل شوند که دادستان لنگرود بعد از پنج روز افراد را آزاد کردند.

وی با اشاره به لزوم پیگیری قضایی برای مقابله با ناهنجاری ها گفت: کسانی که افراد خاطی را تحریک و آتش شعله را زیاد کردند به دست قانون سپرده و قانون هم کوتاه نخواهد آمد.

سلیمانی با بیان اینکه کاسبان لنگرودی خط قرمز ما هستند افزود: بسیاری از مردم به دلیل پاکی و ناموس پرستی کاسبان لنگرود از شهرستان های هم جوار برای خرید وارد شهر می شوند ولی در مقابل چند کاسب نما که می خواهند خاطر مردم را جریحه دار و پرونده کاسبان لنگرود را خراب کنند از آنان نمی گذریم و قانون با آن ها مقابله می کند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر ادامه دارد خاطرنشان کرد: اگر قرار است امربه معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شود اولین نفری که استعفا می دهد امام جمعه خواهد بود و هیچ کس هم حاضر نیست این موضوع تعطیل شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان