به گزارش لنگرخبر، جبار کوچکی نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم ها روی اقتصاد کشور اثرگذار بوده اظهار کرد: دولت باید تلاش کند که تحریم ها باعث افزایش کالاهای موردنیاز مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 98 حقوق کارمندان 20 درصد افزایش پیدا می کند افزود: قیمت نفت در این لایحه 54 دلار پیش بینی شده که سهم دولت از این درآمد حدود 16 میلیارد دلار می باشد و در سال آینده 142 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع خواهد شد که در کنار این مسئله یارانه غیر نقدی و غیرمستقیم نیز لحاظ شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 98 توجه بیشتری به دستگاه های کمک رسان به مردم شهر شده است گفت: در آمار اعلام شده توسط دولت، استخراج نفت در روزبه یک میلیون بشکه می رسد و قیمت آن نیز 55 دلار است و برای سال آینده 433 میلیارد تومان منابع عمومی از محل های مختلف مانند مالیات، حقوق گمرکی و سایر موارد است که در آن ها موارد غیر درآمدها نیز لحاظ شده است.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه باید ثبات در بازار حکم فرما شود بیان کرد: رتبه بندی نظام شبکه، از نیازهای اساسی جامعه است و برای اجرایی شدن نظام رتبه بندی به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه مردم بابت وعده های غیرواقعی دولت نگران هستند گفت: ما این نگرانی ها را گوش مسئولان رساندیم تا توجهشان به مردم بیشتر شود و برای رفاه حال این مردم بیشتر تلاش کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای فرهنگیان باید تسهیلاتی بیشتری فراهم شود افزود: جمعیت گیلان به شدت در حال افزایش است که این یک موضوعی مهم است زیرا اکنون جمعیت گیلان به دو میلیون 550 هزار نفر رسیده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه باید از ساخت وسازهای غیرمجاز در ییلاق های گیلان جلوگیری شود خاطرنشان کرد: این ساخت وسازها یکی از دلایل وقوع سیل است و وقوع سیلاب علاوه به شهر و روستاها به تالاب نیز آسیب می زند.

وی با اشاره به اینکه برف های شدید در رشت به زیرساخت های استان آسیب زده تصریح کرد: در جلسه ای که اخیراً با مدیران مجموعه برق استان داشتیم مصوب شد که تقویت شبکه برق استان در اولویت کارهایشان باشد و دستگاه های عملیاتی باید به این مصوبات عمل کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارهای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شهر رشت در حال انجام است گفت: در موضوع حل مشکل شیرابه های زباله در سراوان ضعف های مدیریتی در استان وجود دارد زیرا برای ایجاد تصفیه خانه شیرابه ها به یک شرکتی هزار میلیارد تومان پول پرداخت شد و سپس بعد از چند سال زمین در اختیارش قرارگرفته است و این یک ضعف بزرگ است و ما نیز در زمینه ساماندهی زباله ها بودجه مشخصی نزدیک به یک هزار میلیارد تومان مصوب کردیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان