به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور در جمع مردم شاهرود مبنی بر انتقال آب خزر به فلات مرکزی کشور، گفت: این اظهارات کاملا غیرکارشناسی و تبلیغی بوده و هیچ پشتوانه علمی و کارشناسی ندارد.





نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هیچ اعتباری برای چنین پروژه ای، چه در بودجه سالیانه و چه در قانون برنامه ششم توسعه ندیده است، افزود: حتی مجلس ردیف اعتباری این پروژه در قانون برنامه را با اکثریت آرا در صحن علنی حذف کرد و اینکه امروز چنین سخنی از زبان رئیس جمهور مبنی بر عملیاتی بودن این پروژه عنوان می شود، جای سئوال دارد.





وی بیان چنین اظهاراتی را کاملا تبلیغی و بدون پشتوانه علمی دانست و گفت: نباید همان بلایی که به سر دریاچه ارومیه آمد را بر سر دریای خزر بیاوریم. نباید فراموش کنیم این دریای خزر یک دریاچه بوده و به آب های آزاد متصل نیست لذا دم زدن از چنین طرح هایی که هیچ پشتوانه علمی ندارد، آثار جبران ناپذیر زیست محیطی در شمال کشور به جای خواهد گذاشت.





این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس جمهور کشور نباید چنین اظهارات غیرکارشناسی را بدون مطالعه و طی تشریفات قانونی بیان کند، گفت: مردم استان های شمالی کشور یعنی گیلان، مازندران و گلستان به هیچ عنوان اجازه اجرای چنین طرحی را نخواهند داد.





احمدی نژاد نخستین بار انتقال آب خزر به سمنان را مطرح کرد





عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته این طرح اولین بار در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد در قوه مجریه مطرح شد و همان زمان هم به هیچ نتیجه ای نرسید و قطعا اینبار نیز راه به جایی نخواهد برد.





انتهای پیام/


همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان