سید امین نجات در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به پایش مستمر از بازار لنگرود اظهار کرد: از مغازه ای در بازار ماهی فروشان که مبادرت به عرضه و فروش پرندگان شکار شده می کرد با اخذ دستور دادستان و با حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مأمورین نیروی انتظامی، دو قطعه فلامینگو، 15 قطعه خوتکا، یک قطعه اردک تاجدار و دو قطعه چنگر کشف و ضبط شد.



وی با بیان اینکه با توجه به جرم بودن فعل ارتکابی، متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد افزود: این اداره با هرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشی برخورد قاطع کرده و از همکاری دادستان شهرستان در اعمال قانون در زمینه فروش، حمل و عرضه پرندگان وحشی تشکر می کنم.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا 6 ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند مجازات نقدی تا 120 میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا سه سال در پی خواهد داشت.



فلامینگو گونه حمایت شده است که با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ های سفید و صورتی است.



رژیم غذایی فلامینگو سخت پوستی به نام آرتمیا است و از حلزون و گیاهان نیز تغذیه می کند.



این پرندگان به صورت دست جمعی و در دسته های چند هزارتایی زندگی می کنند و در مرداب های ساحلی کم عمق، مانداب های حاصل طغیان دریاچه ها، لجن زارها و غیره به سر می برند.



[gallery columns="1" size="large" ids="102601,102602,102603"]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان