به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی شامگاه دوشنبه در نشست خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه هدف دولت از پرداخت یارانه رفاه بیشتر مردم بود اظهار کرد: مسئله یارانه از مجلس هشتم شروع شد و با تصویب این طرح دولت و مجلس توانست کمکی به مردم برای ابراز معاش و رفاه بیشتر در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در پرداخت یارانه آشکار در کشور گفت: متأسفانه در کشور شاهد یک نوع بی عدالتی هستیم و آن پرداخت یارانه آشکار است و اگر به آن توجه نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه کار دولت برای استانی شدن یارانه بسیار درست بوده است تصریح کرد: یکی مهم ترین و بهترین کارهای دولت در زمینه یارانه، سپردن آن به استان ها بود زیرا در این صورت استان ها می توانند افراد با دهک بالا در استان خود را شناسایی کنند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با تأکید بر توجه مسؤولین استانی برای حذف افراد با دهک بالا بیان کرد: اگر مسؤولین در استان بتوانند با مردم خود صحبت تا افراد با درآمد بالا را از دریافت یارانه منصرف کنند می توانند آن مبالغ را برای انجام پروژه های استانی استفاده دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور افرادی که با دهک بالا حساب می شوند هنوز هم عده ای از آن ها یارانه دریافت می کنند افزود: یک یارانه پنهان در کشور داریم که مبلغ آن نسبت به یارانه آشکار متأسفانه بسیار زیاد است که باید فکری به حال آن شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام مبلغ یارانه پنهان در کشور تصریح کرد: از سال ۸۹ در زمینه سوخت، 611 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت کردیم درحالی که یارانه آشکار در کشور 337 هزار میلیارد تومان بوده است که برای کشور مناسب نیست.

لاهوتی با اشاره به اینکه باید مسؤولین سعی کنند یارانه افراد با دهک بالا در کشور حذف شود افزود: در کشور افرادی هستند که زندگی خود را با این یارانه می چرخانند و این یارانه برای آن ها بسیار مهم است ولی افرادی که در دهک بالا قرار دارند این مبلغ را نگیرند در زندگی آن ها مشکلی ایجاد نمی شود و این مبلغ می تواند خرج کارهای عمرانی در کشور و استان شود.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه باید به دولت برای استانی کردن یارانه ها کمک کنیم خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم پروژه های عمرانی در استان به خوبی اجرا شود باید به دولت در اجرای استانی کردن یارانه ها کمک کنیم تا با حذف یارانه افراد دهک بالا این مبالغ خرج پروژه های عمرانی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر عملکرد دولت دانست و بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس دو وظیفه بسیار مهم یعنی قانون گذاری و نظارت دارند و اگر بتوانیم وظیفه خود یعنی نظارت را به درستی انجام دهیم بسیاری از مشکلات حل می شود که امیدواریم این امر محقق شود.

لاهوتی با اشاره به هزینه جاری دولت در سال گذشته گفت: هرساله هزینه جاری دولت زیاد می شود و سال پیش این هزینه چیزی در حدود ۲۷۶ میلیارد تومان بود و باید ببینیم امسال دولت چه مبلغی را برای هزینه های جاری خود به مجلس اعلام می کند .

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس ابراز تأسف از افزایش هزینه جاری کشور بیان کرد: متأسفانه هرساله دولت هزینه های جاری خود را افزایش می دهد ولی باید کاری کنیم که جلو این اتفاق گرفته و یا این افزایش کاهش پیدا کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات کشور را افزایش بودجه شرکت های دولتی عنوان کرد و افزود: بودجه سال گذشته شرکت های دولتی 830 میلیارد تومان بوده و متأسفانه دولت هرساله صد در صد بودجه این شرکت ها را افزایش می دهد که باید فکری برای حل این مسئله کنیم.

وی با اذعان به اینکه اگر می خواهیم وضعیت کشور روبه پیشرفت برود باید در مسائلی که برای مجلس شبهه برانگیز است ورود کنیم اظهار کرد: امسال مجلس باید در مسئله بودجه شرکت های دولتی و هزینه های غیرضروری ورود کرده و آن را موردبررسی دقیق قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با تأکید بر واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی تصریح کرد: بودجه ای که ما در سال تصویب می کنیم بیشتر از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان است و آنچه به عنوان بودجه عمومی دولت روی آن بحث می کنیم پارسال حدود ۳۸۶ هزار میلیارد تومان بود که امسال هم نزدیک به همین رقم است، مابقی آن بودجه شرکت ها است که باید به آن رسیدگی و یا آن ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان