به گزارش لنگرخبر، سرپرست فرمانداری لنگرود ظهر امروز در نخستین جلسه گفت وگوی بین نسل ها در دفتر فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اعتقادداریم در حوزه های مختلف، فرهنگ باید به عنوان عامل اصلی هر جامعه باشد و تا زمانی که فرهنگ در جامعه ای نهادینه نشود نمی توان انتظار پیشرفت را داشت.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی نیز بر طبق گفتمان ارزش های اسلامی و فرهنگ بناشده است و این نشان از قدرت و اهمیت فرهنگ می دهد.

محمد رنجبر با اشاره به یکی از روش های انتقال فرهنگ افزود: یکی از دغدغه های موجود انتقال اطلاعات و گفت وگوی بین نسل ها است و باید جوانان آینده از گذشته خود به صورت مستند و دقیق باخبر باشند تا به آن پایبند شوند.

سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه جوان امروز دارای دانش روز و نسل گذشته دارای تجربه است تصریح کرد: باید تجربه نسل گذشته کشور بادانش امروز جوانان در راستای اهداف انقلاب اسلامی آمیخته شود تا از همه ظرفیت های موجود کشور و تفاوت نسل ها به نفع انقلاب استفاده شود.

وی با بیان اینکه در عصر اطلاعات، مخاطب رسانه ها خود به عنوان یکی از اظهارنظر کنندگان هستند گفت: باید از ظرفیت رسانه ها برای شناخت بیشتر و بهتر مسائل و دغدغه های شهروندان، به نفع کشور و تغییر رویه اشتباه های گذشته استفاده کرد.

رنجبر با بیان اینکه کشور دارای بهترین نسل و جوانان است افزود: یکی از ضعف های موجود عدم توجه به معرفی الگوی مناسب به نسل جدید است که در این زمینه باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری لنگرود با تأکید بر استفاده از ظرفیت کارشناسان صاحب نظر بیان کرد: فضای کار در زمینه دلایل شکاف نسل ها زیاد است و می توان با تشکیل نشست های هم اندیشی، مشکلات و دلایل شکاف ها را بررسی و راه حل درستی ارائه داد.

جوانان نسل آینده باید از افتخارات انقلاب و رویش های آن مطلع باشند

مشاور امور بانوان فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه از انقلاب اسلامی افتخارات زیادی نصیب کشور شده است اظهار کرد: جوانان نسل آینده باید از افتخارات انقلاب و رویش های آن مطلع باشند تا آنان نیز بتوانند برای پویایی بیشتر کشور در عرصه های مختلف تلاش کنند.

مهری کامکار با تأکید به امید به آینده برای نسل آینده گفت: باید بر روی امید به آینده در نسل جدید و آینده کشور تلاش کرد و باید از کارکردهای گذشتگان نیز برای عبرت آموزی در مسیر راه آینده استفاده کرد.

باید از فکر و قدرت جوانان در کنار تجربه بزرگان استفاده کرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود نیز با بیان اینکه اسلام و پیامبر اسلام نگاه ویژه ای به قدرت درونی نسل جوان دارد اظهار کرد: در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی این نسل جوان بود که امام خمینی به آنان اعتماد کرد و در عرصه های بزرگ نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام محمد امیری با بیان اینکه نگاه رهبری همواره به سوی جوانان است گفت: باید از فکر و قدرت جوانان در کنار تجربه بزرگان استفاده کرد و قطعاً این کار موجب پیشرفت یک امت خواهد شد.

سرعت تغییرات در جامعه موجب شکاف بین نسل ها شده است

مدیر آموزش وپرورش لنگرود نیز با بیان اینکه سرعت تغییرات در جامعه و جهان موجب شکاف بین نسل ها شده است اظهار کرد: سرعت انتقال داده ها در جهان و فعالیت دشمنان باعث شده تا برخی از جوانان از فرهنگ غربی تبعیت کنند و از فرهنگ اصلی کشور دور شوند.

جمشید لاهوتی با بیان اینکه والدین در انتقال فرهنگ به فرزندان نقش بسزایی دارند گفت: باید از روش های جدید و گفت وگو برای گفتمان سازی و انتقال فرهنگ اسلامی و استفاده از خلاقیت های نسل جدید استفاده کرد.

باز کردن فضای نقد می تواند فاصله بین نسل ها را کاهش دهد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه یکی  از موضوعات امروز کشور شکاف نسل ها است و اظهار کرد: سرعت انتقال تکنولوژی باعث شده تا در ارتباط بین نسل ها اتفاق و دوری انجام شود و این شاید خواسته یا ناخواسته باشد.

سهراب مقدسی با اشاره به نقش مهم رسانه در همه جوامع گفت: رسانه ها می توانند بااطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه های فرهنگی زمینه لازم برای انتقال فرهنگ درست انقلاب و اسلام را در جامعه انتقال دهند.

وی با بیان اینکه نباید از جوانان استفاده ابزاری شود افزود: باز کردن فضای نقد می تواند فاصله بین نسل ها را کاهش دهد و در کرسی های آزاداندیشی می توان به بسیاری از سؤالات ذهن جوانان پاسخ داد.

مصلحت اندیشی یا ترس موجب افزایش فاصله بین نسل ها شده است

رئیس اداره آموزش وپرورش کومله نیز با بیان اینکه در آموزش وپرورش تفاوت نسل ها بیشتر حس می شود اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم همه چالش های موجود در طول انقلاب با یک مراسم یا همایش برطرف شود و باید این اقدامات در زمینه های گوناگون انجام شود.

وی با بیان اینکه مصلحت اندیشی یا ترس موجب افزایش فاصله بین نسل ها شده است گفت: در آموزش وپرورش اقشار مختلف جامعه حضور دارند و به موضوع فاصله نسل ها توجه ویژه ای شده که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

امیرحسین فیروزان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود نیز با بیان اینکه بخشی از شکاف نسل ها مربوط به عدم ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان است اظهار کرد: افزایش آستانه تحمل نقدپذیری و باز کردن فضای اشتغال به جوانان می تواند موجب دل بستگی آنان به انقلاب و امیدواری به آینده می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان