به گزارش لنگرخبر، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مخابراتی با حضور مدیرکل مخابرات گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه یکی از مشکلات آنتن دهی موبایل در حاشیه شهرها است اظهار کرد: در حال حاضر روستاهای پرجمعیت و حاشیه ای شهرستان با مشکل آنتن دهی مواجه هستند و مردم از این وضعیت راضی نیستند.

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه مخابرات استان مشکل آنتن دهی ضعیف لنگرود را حل کند تصریح کرد: حاشیه مناطق لیلاکوه، اطاقور و چمخاله از مناطقی است که گردشگر در آن محلات حضور پیدا می کنند ولی به دلیل مشکلات آنتن دهی و عدم دسترسی مناسب به اینترنت مکان را ترک می کنند که این در زمینه اقتصاد هم خساراتی را به شهر وارد می کند.

وی با اشاره به قطعی تلفن در برخی روستاهای شهرستان افزود: یکی از مشکلات موجود سرقت کابل های مخابراتی است که موجب قطعی گسترده خطوط تلفن ثابت شده که موجب کلافگی مردم و مسوولان هم شده است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه جلسه ای برای حل سوتفاهمات مابین شهرداری و مخابرات برگزار شود گفت: باید برای جلوگیری از سرقت کابل های مخابراتی مراقبت بیشتری کرد تا از خسارت بیشتر به بیت المال جلوگیری شود.

[gallery columns="1" size="large" ids="102618"]

لاهوتی با بیان اینکه اهالی روستای اشکال اطاقور فاقد خط تلفن هستند خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های موجود مشترکینی هستند که در نوبت دریافت خط تلفن هستند که درخواست می شود این اقدام سریع تر انجام شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهرداری و مخابرات لازم و ملزوم هم هستند بیان کرد: می توان با تعامل بین دستگاه ها بسیاری از موارد و سوتفاهمات را حل کرد و از این طریق میزان خدمات زیادی به شهروندان انجام داد.

بسیاری از کارهای مردم از طریق اینترنت انجام می شود

سرپرست فرمانداری لنگرود نیز با اشاره به اهمیت خطوط ارتباطی و فنّاوری در جامعه اظهار کرد: توسعه فناوری و استفاده از اینترنت روزبه روز در حال گسترش است و هرروز به تعداد افرادی که از فناوری ها استفاده می کنند افزوده می شود.

محمد رنجبر با بیان اینکه سیستم های ارتباطی یکی از نیازهای همه انسان ها در عصر حاضر است افزود: امروزه اهالی دورافتاده ترین روستاها هم درخواست استفاده از اینترنت و خطوط مخابراتی برای رفع نیازهای خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مردم کارهای خود را از طریق اینترنت و به صورت غیرحضوری انجام می دهند گفت: درخواست متعدد مردم از اینترنت موجب شده تا دولت نیز تمرکز بیشتری بر روی گسترش و خدمات دهی بیشتر در این زمینه انجام دهد.

[gallery columns="1" size="large" ids="102619"]

بدهی 7 میلیاردی مخابرات گیلان بابت خرید کابل های مخابراتی

مدیرکل مخابرات استان گیلان نیز با بیان اینکه در شهرستان 32 نقطه bts وجود دارد اظهار کرد: 90 درصد شهرستان لنگرود دارای اینترنت نسل چهار 4g است که مشترکین از این نسل اینترنت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه برای توسعه مخابراتی مشکل برق، زمین و منطقه ای نداریم گفت: یکی از مشکلات اصلی مخابرات تجهیزات است که اگر با ارتباطات سیار هماهنگی شود می توان تجهیزاتی را دریافت کرد.

رسول آمویی با بیان اینکه در دو سال اخیر 300 سایت موبایل در گیلان راه اندازی شده است افزود: در شهرستان لنگرود نیز 6 سایت جدید راه اندازی شده تا مشکل آنتن دهی و اینترنت مشترکین حل شود.

مدیرکل مخابرات گیلان با اشاره به سرقت کابل های مخابراتی در استان تصریح کرد: متأسفانه با سرقت میلیاردی سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان های مختلف مواجه هستیم که پس از ترمیم دوباره به سرقت می روند و مخابرات از این موضوع کلافه شده است.

وی با اشاره به سرقت 15 فقره سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان لنگرود بیان کرد: در برخی محلات که سرقت صورت گرفت کابل های جدید جایگزین شدند ولی مجدداً به سرقت رسیدند که بابت خرید کابل های مخابراتی حدود هفت میلیارد تومان به کارخانه ها بدهکاریم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان