به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود د ر مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گرانی قیمت کالاها د ر بازار گفت: دولت و دستگاه های نظارتی باید نظارت خو د ر ا بر بازار بیشتر کنند. وقتی که بر ا ی کالاهای اساسی مردم ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می یابد هدف این است که کالا ارزان تر به دست مردم برسد، ا ما دولت با وجود تأمین ارز موردنیاز کالاهای اساسی هیچ نظارتی بر نحوه واردات و توزیع کالاهای اساسی د ر داخل کشور و سازوکاری بر ا ی این منظور ندارد.


و ی ا فزود: می طلبد که دستگاه هایی همانند دستگاه تعزیرات و د یگر دستگاه ها وارد این موضوع شوند . وقتی بحث چند نرخی شدن ارز د ر جامعه پیش می آید، زمینه بر ا ی رانت و فساد هم فراهم می شو د.


عضو کمیسیون بر نامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: شنیده ها از این امر حکایت د ارد که یک واردکننده بر ا ی واردات چای ۵ دلاری ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت گرفته ا ما با این ارز دولتی چای ۲ دلاری وارد کشور کر د ه و چای ۲ دلاری ر ا هم که به کشور وارد می کند با قیمت آزاد به فروش می رساند . این وضعیت د ر مورد برنج و د یگر کالاهای اساسی نیز حاکم است.


لاهوتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کر د که ارز تک نرخی شو د و نحوه پر د ا خت یارانه به مردم نیز باید تغییر کند .


و ی ا فزود: د ر بودجه ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار بر ا ی پر د ا خت یارانه نقدی د ر نظر گرفته شده و مابه التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته بر ا ی کالاهای اساسی با قیمت آزاد آن د ر بازار بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان است . وقتی که این گونه است، دولت مابه التفاوت ارز ر ا نیز به یارانه نقدی اختصاص دهد و میزان مبلغ یارانه نقدی به هر فرد ر ا دو برابر کند. این وضعیت بهتر از آن است که این ۴۵ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز دولتی به جیب ۴ نفر کلاش برود و حداقل این کار این است که به جیب این ۴ نفر نمی رود .


عضو کمیسیون بر نامه و بودجه و محاسبات مجلس د ر پایان گفت: ا گر این وضعیت ادامه پیدا کند باید منتظر فاجعه هایی بزرگ تر و بدتر از این هم با شیم .


انتهای پیام/




همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان