به گزارش لنگرخبر، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و البته هواداران بیشمارشان داشتند زندگی شان را می کردند که وزیر ورزش و جوانان از یک سو و رئیس سازمان خصوصی سازی از سوی دیگر پایشان را در یک کفش کرده که دولت این بار قصد دارد سرخابی ها را خصوصی کند.

نکته جالب این قضیه هم این است که از مرداد سال 94 که دولت تدبیر و امید دستور بر توقف واگذاری این دو باشگاه را صادر کرد، تا چند روز پیش که با یک مصوبه تابلوی توقف از جلوی جاده خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس برداشته شد، در عمل زیرساخت و شرایطی برای واگذاری این دو باشگاه فراهم نشده بود که نشده بود!

این در شرایطی است که دولت حسن روحانی که داعیه کنترل و مهار تورم را داشت این روزها با تورمی افسارگسیخته و گرانی گسترده در اقتصاد مواجه است و از سوی دیگر هم پوری حسینی یا به قول اهالی رسانه "آقای حاشیه" با کارنامه ای ناخوب از عملکرد خود در سازمان خصوصی سازی تحت فشار رسانه ای است و حتی شنیده می شود وزیر اقتصاد هم طی نامه ای از وی خواسته که دل از صندلی ریاست سازمان خصوصی سازی بکند، بنابراین چه موضوعی بهتر از طرح دوباره داستان خصوصی سازی سرخابی ها برای فرافکنی و انحراف افکار عمومی!

در این میان اما در حالی که روابط عمومی وزارت ورزش قیمت پایه هر یک از آبی و قرمز پوشان پایتخت را 500 میلیارد تومان برآورد می کند، دیروز "آقای حاشیه" یا همان پوری حسینی عدد و رقمی بس عجیب در خصوص قیمت پایه سرخابی ها را ارائه داد: 290 میلیارد تومان بدهی برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس.

این موضوع جدای از این که نشان می دهد که وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی هیچ هماهنگی ای در رابطه با وضعیت این دو باشگاه برای واگذاری با یکدیگر ندارند، داد اهالی فوتبال را هم درآورد، به عنوان مثال محمد رویانیان، که خود در روزگاران نه چندان دور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بوده در گفتگو با رسانه ها در این رابطه گفته: من از صحبت آقای پوری حسینی تعجب می کنم، چرا که سال 94 به دستور محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان این دو باشگاه ر ا سودده اعلام کردند و با این فرض، جلوی خصوصی سازی این دو باشگاه گرفته شد و پوری حسینی این مسائل ر ا خیلی خوب می داند ا ما او د ر تلویزیون مثل سریال هر شب صحبت هایی می کر د که کسی متوجه آن نشد و هنوز هم کسی نمی داند چر ا این اتفاق رخ نداد.

به گفته وی، ابتدا صحبت از اهلیت افراد بو د و سپس بعد از آن دو نفر قیمت هایی مطرح کردند آن ر ا با آ ب وتاب بررسی کردند ا ما د ر نهایت اتفاقی رخ نداد. این مسائل نشان می دهد که د ر 5 سال گذشته به طور خاص دولت و سازمان خصوصی سازی د ر رابطه با خصوصی سازی عمل لازم ر ا انجام نداده و د ر این امر موفق نبودند. الآن هم تنها خواسته مجلس شورای اسلامی این است که پس از 7 سال قانون خصوصی سازی اجرا شو د، ا ما سؤ ا ل بزرگ اینجاست که؛ دولت یا سازمان خصوصی سازی راهبردی ر ا بر ا ی خصوصی سازی این دو باشگاه تدوین کر د ه اند یا نه؟ آیا بر نامه ای بر ا ی آینده این دو باشگاه تدوین شده یا نه ؟ آیا آسیب های این دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفته یا نه ؟ من معتقدم که پوری حسینی به معنای واقعی فرافکنی می کند و حالا شاهد هستیم که از دولت قبل ایراد می گیرند ا ما خود من شهادت می دهم که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور گذشته صراحتاً به من اعلام کر د که باشگاه پرسپولیس باید خصوصی شو د و حتی به حسینی وزیر وقت اقتصاد هم به صورت تلفنی دستور داد که این اتفاق باید د ر یک زمان کوتاه انجام شو د ا ما د ر بدنه دولت سابق این مسئله فراهم نشد و این اتفاق رخ نداد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ا فزود: 5 سال است که دولت د ر دست آقایان است، ا ما حالا که بحث از خصوصی سازی شده، هیچ راهبرد و استراتژی شفافی د ر این زمینه وجود ندارد تا به صورت شفاف به مردم از بر نامه هایشان بگویند تا مردم باور کنند که عزم و اراده جدی بر ا ی خصوصی سازی این دو باشگاه وجود د ارد .

رویانیان همچنین در خصوص بحث بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است که پوری حسینی به آن اشاره کر د ه است، تصریح کرد: او گفته که این دو باشگاه بالغ بر 290 میلیارد تومان بدهی دارند و د ر این بین بر ا ی من این سؤ ا ل پیش می آید که؛ این رقم از کجا آمده است ؟ این رقم به احتمال فراوان همان بدهی مالیاتی است که به ناحق بر ا ی این دو باشگاه تعیین شده ؛ چراکه این دو باشگاه زیانده هستند و نباید مالیات بدهند و مطمئناً بدهی این دو باشگاه یک دهم این مبلغ هم نیست. ا گر بدهی مالیاتی ر ا د ر نظر بگیریم، شاید رقمی د ر حدود نزدیک به 200 میلیارد تومان با شد ا ما این رقم ناحق است. مگر سال گذشته نگفتند که کمیته تعیین وضعیت درست شده و این دو باشگاه ا گر بدهی داشته باشند از آسیا کنار می روند؟ مگر آقایان د ر بوق و کرنا نگفتند که بدهی ها تسویه شده و یک ریال بدهی نداریم؟ مگر وزیر ورزش و معاونش با افتخار اعلام نکردند که این بدهی ها تمام شده؟ پس این مبلغ که الآن اعلام می شو د چیست؟ من فکر می کنم این رقم هایی که اعلام می شو د بیشتر بر ا ی ترساندن کسانی است که به دنبال خرید این دو باشگاه هستند.

گفتنی است به باور کارشناسان اظهارات اخیر پوری حسینی مبنی بر بدهی چشمگیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این گمانه زنی را پررنگ تر از همیشه می کند که وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی سازی در حالی پس از گذشت سه سال و نیم از قصه تلخ واگذاری ناکام سرخابی ها، دوباره این بحث را مطرح و پیگیر هستند که به باور کارشناسان این موضوع فرار به جلوی دولت از مشکلات اقتصادی و حواشی به وجودآمده در خصوص واگذاری ها است.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید آیا عمر "آقای حاشیه" در سازمان خصوصی سازی کفاف واگذاری سرخابی ها را می دهد یا خیر، و این که آیا موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس پرونده حاشیه های پوری حسینی در سازمان خصوصی سازی را قطورتر می کند!

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : انکار حواشی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان