به گزارش لنگرخبر، بهروز جلایی شامگاه شنبه در مراسم یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 5 در مسجد شهدا(امینی) این شهر با اشاره به چهلمین سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: تاریخ برای بیدار کردن نسل های آینده است و آیندگان باید از گذشته های خود عبرت بگیرند.



وی با تشریح عملیات کربلای پنج گفت: رزمندگان در عملیات کربلای پنج به کیلومتر 10 بصره نیز رسید اما فتح در بخشی که موردنظر بود محقق نشد البته موانع پیشروی رزمندگان نیز عادی نبود ولی با همه دشواری رزمندگان با رشادت به خاک دشمن زدند.



رئیس سابق سازمان بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه میزان موانع در خشکی و آب به گونه ای بود که در روز هم نمی شد از آن ها عبور کرد تصریح کرد: ساقط کردن جمهوری اسلامی، جداسازی خوزستان از ایران به خاطر شاهرگ حیاتی نفت در آن روز و دسترسی به خرمشهر و تسلط بر اروندرود از دلایل به وجود آمدن جنگ علیه ایران بود.



[gallery columns="1" size="large" ids="102772"]

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مستنداتی از دوران جنگ وجود دارد که خود غرب و شرق نیز متوجه شکست عراق شده بود افزود: اگر می توانستیم 10 روز دیگر بر  رزم عملیات کربلای پنج بیفزاییم عراق متلاشی می شد و در این موضوع شکی نیست که خود فرماندهان عراق نیز به این نتیجه رسیده بودند.



جلایی با اشاره به 40 هزار کشته عراقی در عملیات کربلای پنج بیان کرد: تعداد شهدای ایران در این عملیات 11 هزار شهید و مفقود بود و حدود 52 هزار نفر نیز جانباز شدند.



[gallery columns="1" size="large" ids="102773"]

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ روانی و اراده ها است گفت: در روز 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی و روز 9 دی به عنوان روز بصیرت برخی از مسؤولین استانی در مراسم ها شرکت نکردند و حتی بیانیه ای هم برای تشکر از مردم صادر نکردند.



رئیس سابق سازمان بسیج اساتید گیلان با تأکید بر اینکه کرسی زیر پای مسؤولین انقلاب امانت شهدا و ملت ایران است افزود: مسؤولین که از مردم و ارزش ها فاصله بگیرد سست شده و آدم سست نیز ترسو خواهد بود.



[gallery columns="1" size="large" ids="102771"]

به گزارش لنگرخبر در این مراسم تعدادی از راویان دوران دفاع مقدس نیز به روایت گری از دوران جنگ تحمیلی پرداختند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان