به گزارش لنگرخبر، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگری استان گیلان عصر امروز در بازدید از آثار باستانی و پروژه تغییر پارکینگ جنب پل خشتی به فضای گردشگری توسط شهرداری این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف سازمان میراث فرهنگی حفظ عرصه و حریم بافت های تاریخی است که در شهرستان لنگرود پل خشتی به عنوان مهم ترین بافت تاریخی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه پل خشتی به عنوان یکی از نمادهای مهم این شهرستان به شمار می رود گفت: پل خشتی هویت شهرستان است و متأسفانه درگذشته توجه چندانی به آن نشد و فقط به صورت یک پل تاریخی به آن نگاه شده است.

[gallery columns="1" size="large" ids="102790"]

امیر انتخابی با اشاره به لزوم اجرای طرح بازآفرینی شهری و همکاری میراث فرهنگی افزود: سازمان میراث نیز با اجرای طرح های عمرانی موافق است ولی مشروط به آنکه به بافت اصلی پل خشتی صدمه ای وارد نشود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگری استان گیلان با تأکید بر حفظ عرصه پل تاریخی بیان کرد: طبق صحبت های کارشناسی که با مسؤولین شهرستان لنگرود انجام شد به دنبال این هستیم که فعالیت های طرح عمرانی شهرداری مربوط به محوطه سازی در جنب پل خشتی انجام شود.

نیاز به اعتبار یک میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول ایجاد فضای گردشگری

شهردار لنگرود نیز با بیان اینکه مدت ها محوطه پل خشتی به عنوان پارکینگ استفاده می شد اظهار کرد: وجود پارکینگ در جنب پل خشتی شایسته پل تاریخی شهر لنگرود نبود که از ابتدای فعالیت دوره پنجم شورا و شهرداری تصمیم بر آن شد تا پارکینگ به فضای گردشگری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طرح مربوط به پروژه ایجاد فضای گردشگری در جنب پل خشتی توسط مشاور ذیصلاح مطالعه و کار شد گفت: طی جلسات متعددی که شهرداری با سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد درنهایت این طرح برای اجرا به تصویب رسید که این پروژه به صورت اشتراکی توسط شهرداری، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی انجام می شود.

[gallery columns="1" size="large" ids="102789"]

سید مهدی رجایی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح در فاز شش ماه پیش بینی شده است تصریح کرد: طرح ایجاد فضای گردشگری جنب پل خشتی در فاز اول در یک هزار مترمربع انجام می شود و در فاز بعدی مرمت و بازسازی بقعه آقا  سید حسین و بازارچه منتهی به پل خشتی در دستور کار است.

شهردار لنگرود با بیان اینکه شاخصه لنگرود بازار این شهر است افزود: کف سازی و بدنه سازی دیواره رودخانه در جنب پل خشتی و مبلمان شهری در فا نخست انجام می شود که برای انجام این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان