به گزارش لنگرخبر، امام جمعه لنگرود ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در بیت امام جمعه این شهر با موضوع بررسی مشکلات معلولین با بیان اینکه یکی از جلسات تراز شهرستان جلسه شورای فرهنگ عمومی است اظهار کرد: در جلسات گذشته مشکلات اجتماعی و فرهنگی بود که کارهایی انجام شد و در این راستا اقداماتی انجام شد و در آن موضوعات خاص شاهد کاهش آمارها بودیم.

وی با بیان اینکه سالانه یک روز برای معلولین در نظر گرفته شده گفت: فرماندار، نماینده مردم لنگرود در مجلس و امام جمعه لنگرود در جلسات جداگانه ای در چند ماه گذشته با تعدادی از معلولین دیدار و حرف ها و درد و دل های آنان شنیده شد و مقرر شد تا این جلسات مستمر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی با بیان اینکه عدم وجود تشکل واحد برای پیگیری نقاط ضعف و قوت معلولین شهرستان، مشکلات دریافت تسهیلات و عدم وجود مناسب سازی در ادارات و سطح شهر از مشکلات اصلی آنان است افزود: می توان باکارهای خیلی ساده بسیاری از مشکلات معلولین را حل کرد و حل مشکلات این قشر کار خیلی پیچیده ای نیست.

تأکید بر ایجاد تشکل رسمی برای جامعه معلولین

سرپرست فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه اگر انسان در هر کاری تلاش کند و دغدغه داشته باشد به موفقیت می رسد اظهار کرد: خیلی از معلولین باپشتکارشان از بسیاری از افراد عادی جامعه در زمینه های مختلف موفق تر هستند.

محمد رنجبر با بیان اینکه باید تشکل رسمی برای جامعه معلولین جهت پیگیری نقاط ضعف و قوت برای حل مشکلات آنان ایجاد شود گفت: قرار نیست یک شبه و با یک جلسه همه مشکلات جامعه معلولین در شهرستان حل شود ولی با پیگیری مستمر متولیان می توان با اولویت بندی، دغدغه های اصلی را سریع تر رفع کرد.

70 درصد افراد تحت پوشش از مستمری بهزیستی استفاده می کنند

رئیس اداره بهزیستی لنگرود نیز با بیان اینکه در این شهرستان سه هزار معلول شناسایی شده است اظهار کرد: توجه و شنیدن صدای معلولین توسط مسؤولین باعث شادی و ایجاد بارقه امید در این قشر شده است.

وی با تأکید بر مناسب سازی در سطح جامعه و استفاده برابری از فضاهای شهری برای همه افراد جامعه افزود: صحبت هایی با شهرداران لنگرود و چاف و چمخاله انجام شده که وعده داده شد تا در اجرای پروژه های عمرانی آتی مناسب سازی را در نظر داشته باشند.

پیمان محمدی پور با بیان اینکه از بیش از ۳۱۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی لنگرود، ۲۶۶۶ نفر معادل 70 درصد افراد تحت پوشش از مستمری بهزیستی استفاده می کنند گفت: یکی از مشکلات معلولان عدم استفاده از پارکینگ های اختصاصی برای جانبازان و معلولین است که خودروهای شخصی در آن مکان پارک انجام می دهند و فضای پارکینگ معلولین را اشغال می کنند.

رئیس اداره بهزیستی لنگرود با اشاره به رشد ورزش در سطح شهرستان بیان کرد: شهرستان لنگرود در زمینه ورزش در سطح استان حرف های زیادی برای گفتن دارد که تعدادی از ورزشکاران این شهرستان را معلولین تشکیل می دهند که در عرصه های مختلف نیز افتخاراتی کسب کرده اند.

وی با اشاره به کمک بهزیستی برای ایجاد اشتغال، ساخت مسکن و اهدا سبدهای حمایتی گفت: در سال های گذشته میزان دریافتی مستمری افراد تحت پوشش حدود 50 هزار تومان بود که با توجه به مصوبه مجلس میزان پرداخت مستمری ها حدود سه برابر افزایش یافته است.

دکتر ایرج نیکوکار رئیس دانشکده پیراپزشکی و مامایی شهرستان لنگرود نیز با اشاره به لزوم مراقبت های پزشکی برای فرزند آوری اظهار کرد: خیلی از افراد برای فرزند آوری فاقد اطلاعات پزشکی هستند که با رعایت آن می توان از متولد شدن فرزند معلول جلوگیری کرد و این کار با مشاوره قابل انجام است.

سامان رضی عضو تیم ملی جانبازان و معلولین نیز با بیان اینکه می توان خیلی از مشکلات معلولین در سطح شهر را با همدلی بین دستگاه های اداری حل کرد اظهار کرد: انجام مناسب سازی در سطح شهر بعضاً کارشناسی شده نیست و بهتر است در انجام مناسب سازی با معلولین از این قشر نیز نظرخواهی شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان