به گزارش لنگرخبر، در راستای تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود سومین مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان در استان، در زمینه "توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال " عصر امروز در دانشگاه آزاد این شهر افتتاح شد.



مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین دانشگاه آزاد لنگرود سومین مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان در استان و نخستین مرکز در این شهرستان است اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح این است که دانشجویان در حین تحصیل از آموزش های فنی و حرفه ای برای ارتقاء مهارت و آمادگی برای ورود به بازار کار برخوردار شوند.



[gallery columns="1" size="large" ids="102870"]



وی با تأکید بر اهمیت طرح مهارت افزایی در دانشگاه ها در کنار علم و دانش را امری گفت: اگر آموزش حین تولید و زنجیره حمایتی یک ساله، عملیاتی شود قطعاً نتایج خوبی برای استان رقم خواهد خورد که خروجی آن افزایش اشتغال در شهرستان و استان خواهد بود.



یکی از سیاست های آینده دانشگاه، درآمدزایی جدای شهریه است



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی درصدد برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی است اظهار کرد: مرکز ارتقا شایستگی دانشجویان (SCD) با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برای نخستین بار در دانشگاه آزاد این شهرستان افتتاح شد.



وی با بیان اینکه باید مهارت نیروی انسانی و ارتقاء کیفی و مهارتی با توجه به نیازهای جامعه در زمینه صنعت و کشاورزی افزایش یابد گفت: توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای از مهم ترین اهداف مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان است.



[gallery columns="1" size="large" ids="102871"]



امیرحسین فیروزان با تشریح اهداف این طرح مشارکتی تصریح کرد: فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت ها و تکالیف سازمانی از دیگر اهداف این مرکز است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با اذعان به اینکه یکی از سیاست های آینده دانشگاه، درآمدزایی جدای شهریه است افزود: تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای تحت عنوان "مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان " منعقد شد که برآورد کار منجر به کارایی و  بازدهی بیشتر دانشجویان می شود.



وی با اشاره به تحصیل حدود یک هزار دانشجو در دانشگاه آزاد واحد لنگرود بیان کرد: فضا برای گسترش و توسعه رشته های تحصیلی وجود دارد و در آینده شاهد رشد رشته های تحصیلی در این واحد خواهیم بود.



پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان