به گزارش لنگرخبر، عیسی منصوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه اصلی دولت در حوزه اشتغال است اظهار کرد: طرح اشتغال فراگیر در سطح ملی و منطقه ای در دستور کار دولت قرار دارد.



وی با اشاره به سیاست های فعال بازار کار افزود: مشوق های بیمه ای، سرمایه ای و کارورزی در کنار اشتغال فراگیر نمونه های از سیاست های فعال بازار کار است و در موضوع اشتغال فراگیر، صنف پوشاک، صنعت آی تی و دانشگاهی مسیرهای خود را رفته اند.



معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برنامه دوم ما در زمینه اشتغال، استفاده از تسهیلات بانکی است بیان کرد: ارائه تسهیلات بانکی در بخش روستایی مدنظر ما قرار دارد و در این زمینه از اول سال جاری تاکنون مبالغی به طرح ها پرداخت شده است.



منصوری با بیان اینکه برای تسهیلات اشتغال زایی، اعتبار 18 هزار میلیارد تومانی به بانک های عامل اختصاص پیداکرده افزود: مبلغ هفت هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح های مختلف به تصویب رسیده است.



معاون وزیر کار با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده گفت: با ارائه این تسهیلات طبق برآورد ما برای 64 هزار نفر اشتغال ایجادشده است.



وی با تأکید بر اینکه یکی از حوزه های قابل توجه برای ما، توسعه کسب وکار سنتی است بیان کرد: توسعه کسب وکار سنتی به تولید رونق می دهد و در جذب گردش و افزایش رونق اقتصادی نیز کمک می کند.



منصوری با اشاره به اینکه در کسب وکار سنتی محصولات ارگانیک هستند افزود: برای توسعه کسب وکار سنتی سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته است.



معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید برای رعایت موارد استاندارد وزارت بهداشت به واحدها کمک کنیم خاطرنشان کرد: باید تسهیلات را در اختیار واحدهای تولیدی سنتی قرار دهیم و موارد دسترسی شان به بازار را نیز آسان کنیم.



وی با اشاره به اینکه تاکنون پرداختی به واحدهای تولیدی از منابع شش هزار میلیارد تومانی بوده است بیان کرد: با ابلاغ مرحله سوم و چهارم بودجه، به مابقی واحدها و به ویژه به کسانی که در نوبت دریافت هستند و ثبت نام کرده و طرحشان تصویب شده پرداخت می کنیم.



معاون وزیر کار با بیان اینکه مرحله و سوم و چهارم سازمان برنامه بودجه ابلاغ شده گفت: صندوق توسعه ملی قرارداد را تنظیم کرده و منتظریم بانک مرکزی اعتبار واریز کند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان