به گزارش لنگرخبر، سرپرست فرمانداری لنگرود ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی و حفاظت از منابع آب زراعی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای انقلاب افراد زیادی زحمت کشیدند و جان خود را سپر کردند و باید از کسانی که در این راه همیشه پیش قدم بودند تجلیل شود.



محمد رنجبر با اشاره به ساماندهی رودخانه ها گفت: سردهنه سازی ها باهمکاری بخشداری ها و امور آب انجام می شود و در این زمینه مشکل وجود ندارد.



به دنبال لایروبی و احیا آب بندان ها هستیم



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه از عملکرد لطفی مدیرکل سابق امور آب گیلان راضی بودیم اظهار کرد: به خرمی مدیر جدید امور آب استان گیلان نیز تبریک می گویم و امیدوارم مانند گذشته تعامل خوبی برای تأمین آب زراعی کشاورزان و جبران کم آبی داشته باشیم.



وی با بیان اینکه لنگرود در انتهای آب خور وجود دارد گفت: همواره در فصل زراعی با مشکلاتی مواجه بودیم که با برگزاری جلسات مکرر و طرح های کارشناسی با حضور مدیرکل سابق امور آب مشکلات کاهش یافت که ان شاالله این روند با تغییر مدیریت جدید نیز ادامه خواهد داشت.



مهرداد لاهوتی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید همه باهم کار و تلاش کنیم گفت: باید در جلسات به فهم و کار مشترکی برسیم و برای موانع راه حل هایی برنامه ریزی شود تا بر اساس آن برنامه ها انجام شود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت چهار سد لاستیکی پهلوان بست، گالشکلام، رادارکومه و سد اطاقور افزود: کار ساخت سدهای پهلوان بست و گالشکلام به پایان رسیده و به نظرات کارشناسی و تست های عملی برای آبگیری و بهره برداری لازم است که اگر این اقدام انجام شود می توان تا قبل از آغاز فصل زراعی سال آینده از این سدها استفاده کرد.



وی با بیان اینکه لنگرود در انتهای آب خور استان قرار دارد افزود: آب بندان ها درگذشته نقش اساسی در توسعه کشاورزی و استفاده در مواقع کم آب بود و به دنبال این هستیم که آب بندان ها را لایروبی و احیا کنیم.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حفر چهار حلقه چاه برای تأمین آب بیان کرد: لوله گذاری ۵۰ کیلومتری برای ایستگاه های پمپاژ جدید و شروع احداث سد رادارکومه ازجمله برنامه های کارشناسی شده برای تأمین آب زراعی کشاورزان است.



لاهوتی با بیان اینکه کار لایروبی آب بندان ها و انهار در حال انجام است گفت: سد پهلوان بست و سد گالشکلام نیز آماده بهره برداری است و می توان این دو سد را تا پایان سال زراعی برای بهره برداری کشاورزان استفاده کرد.



[gallery columns="1" size="large" ids="103009"]

آب بندان ها ظرفیت خوبی برای مستهلک کردن سیلاب است



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان نیز با بیان اینکه مشکلات خاص لنگرود نه مربوط به مسؤولین است و نه به مردم اظهار کرد: با مشکلات امور آب زراعی بی خبر نیستیم ولی تلاش می کنیم با توجه به اینکه لنگرود در انتهای آب خور وجود دارد کمترین آسیب به کشاورزان وارد شود.



وی با بیان اینکه منابع آب محدود و توسعه جمعیت زیاد است گفت: چاه هایی در سطح استان و شهرستان لنگرود احداث شده که به زودی تجهیز می شوند تا به صورت کامل به بهره برداری برسد.



وحید خرمی با بیان اینکه چاه هایی که در لنگرود احداث شده فاقد استاندارد هستند افزود: باید چاه های کم عمق تر احداث شود و از آب های سطحی استفاده شود چراکه آب های عمقی کیفیت ندارد.



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت آبگیرها در حال حاضر کم است خاطرنشان کرد: با لایروبی آب بندان ها ضمن افزایش حجم آب در آب بندان ها، دغدغه کشاورزان نیز برای عدم وجود آب یا کاهش آن حل خواهد شد.



وی با بیان اینکه آب بندان ها ظرفیت خوبی برای مستهلک کردن سیلاب است گفت: احیا آب بندان ها موجب افزایش حجم ذخیره آب برای کشاورزان و زمین های زراعی شده که این امر موجب آرامش خیال کشاورزان نیز خواهد شد.



لایروبی آب بندان ها حدود 30 درصد از کمبود آب زراعی را حل کند



بخشدار اطاقور نیز با بیان اینکه تلاش های زیادی برای تأمین آب زراعی انجام می شود اظهار کرد: برای تأمین آب زراعی در اطاقور به جد مشکل داریم و بهره برداری از سد لاستیکی می تواند کمک خوبی برای تأمین آب زراعی اطاقور باشد.



وی با اشاره به لایروبی آب بندان ها گفت: در اطاقور چند چشمه وجود دارد که در زمان فصل زراعی با کمبود آب چشمه مواجهیم و لایروبی آب بندان ها می تواند حدود 30 درصد از کمبود آب زراعی را حل کند.



شیرزاد روشن با بیان اینکه در چند سال گذشته باهمت مسؤولین شهرستان کارهای زیربنایی خوبی نظیر تأسیسات آب، برق و گاز انجام شده افزود: یکی از مشکلات اصلی اطاقور کمبود آب زراعی برای کشاورزان است که در صورت اجراشدن سد لاستیکی دغدغه درباره مشکلات این حوزه کاهش می یابد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان