به گزارش لنگرخبر، محمد رنجبر سرپرست فرمانداری لنگرود به همراه شیرزاد روشن بخشدار اطاقور، احمدی رئیس اداره برق لنگرود و حمید رحیمی مسئول دفتر نماینده لنگرود در مجلس از چند پروژه و روستاهای اطاقور بازدید کرد.



برداشت شن از بستر رودخانه در اطاقور برای انجام پروژه های عمرانی و تأکید بر رعایت موارد زیست محیطی و نظارت کارشناسان نخستین بازدید محمد رنجبر بود.



[gallery columns="1" size="large" ids="103042"]



روستای کردگوابر دومین مقصد سرپرست فرمانداری لنگرود به همراه هیئت همراه بود که در این بازدید دیداری نیز با اهالی این روستا انجام و ساکنین محل از دغدغه و مشکلات خود سخن گفتند.



[gallery columns="1" size="large" ids="103041,103044"]



بازدید از مدرسه و دیدار با معلم و دانش آموزان این روستا از دیگر برنامه های این دیدار بود.



ازجمله مشکلات آنان عدم وجود برق در این روستا و طولانی بودن مسیر رفت وآمد آنان به شهر اطاقور بود.



در این روستا چهار خانوار ساکن هستند که شغل آنان دامداری است.



یکی از اولویت های شرکت توانیر درگذشته برق دهی به روستاهای بالای 10 خانوار بود ولی در یک سال اخیر روستاهای کمتر از 10 خانوار را نیز در برنامه کاری خود قرار داده است که روستای کردگوابر ازجمله این روستاها است.



[gallery columns="1" size="large" ids="103045,103046"]



فاصله زیاد این روستا از شهر که در جنگل واقع شده و هزینه گزاف کابل کشی، هزینه نگه داری و غیره یکی دیگر از دلایلی است که تاکنون به این روستا برق کشی نشده است، البته این روستا در طرح جنگل قرار دارند که دولت زمین و تسهیلات در اختیار آنان قرار می دهد تا به شهر یا نزدیک به شهر مهاجرت کنند ولی اهالی این روستا خواهان زندگی در محل خود هستند.



یکی از تصمیمات امروز نصب پانل خورشیدی برای برق دار کردن این روستا و به سازی جاده دسترسی به این روستا بود.



بازدید از پروژه پل سازی در روستای کچل بن پایین و بیجارانجیل از دیگر برنامه های کاری بازدید مسئولان لنگرود بود.



[gallery columns="1" size="large" ids="103048,103049,103050"]



در این روستا هشت خانوار ساکن هستند، برای ساخت این پل 200 میلیون اعتبار تخصیص داده شد که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.



انتهای پیام/

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان