به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید امین نجات روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این سرشماری در شهرستان لنگرود همزمان و همگام با طرح بین المللی سرشماری پرندگان مهاجر در مکان هایی همچون تالاب ها و نوار ساحلی چاف و چمخاله با حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست لنگرود و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و نمایندگانی از گروه های مردم نهاد انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد:این سرشماری به منظور بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه های آنها ، تنوع گونه ها، مدیریت و برنامه ریزی شرایط زیستگاه های پرندگان ، کنترل بیماری ها و حفظ و حمایت از پرندگان صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در این سرشماری تجهیزاتی از قبیل دوربین های تلسکوپی، دوربین های چشمی و دوربین های عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و پرندگانی از جمله چنگر ، چنگر نوک سرخ ، خوتکا، باکلان، طاووسک ، کاکایی کوچک و اردک سرحنایی در لنگرود مشاهده و مورد سر شماری قرار گرفتند.

نجات گفت:در یک عملیات تورهای زیرآبی از تالاب کیاکلایه لنگرود جمع آوری شد و مأموران توانستتد در استخر شماره چهار تالاب کیاکلایه تورهای زیر آبی را جمع آوری و تالاب را از اینگونه دام پاکسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه هم اندیشی و آموزشی کارشناسان محیط زیست و دبیران درس انسان و محیط زیست در سالن همایش آموزش و پرورش لنگرود جهت آشنایی با مفاهیم محیط زیست و دروس کتاب با همکاری اداره آموزش و پرورش و با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود برای دبیران درس انسان و محیط زیست پایه یازدهم برگزار و در خصوص موضوعات و زمینه راهکارهای حفظ محیط زیست و مفاهیم حفاظت از محیط زیست تبادل نظر شد.

لنگرود بیش از 137هزار نفر جمعیت دارد و از سه بخش مرکزی ، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان ، کومله ، اطاقور و چاف و چمخاله تشکیل شده و این شهرستان در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان