محمدعلی خداجو در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: سد لاستیکی پهلوان بست کومله با ظرفیت مخزن 450 هزار مترمکعب و حجم تنظیمی آب سالیانه 1/7 میلیون مترمکعب در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که یکی از بزرگ ترین سدهای لاستیکی در استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این سد بر روی رودخانه شلمانرود احداث شده گفت: توسعه و بهبود آبیاری حدود 600 هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه، تغذیه آب زیرزمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه از اهداف احداث این سد است.

بخشدار کومله با اشاره به انجام آزمایش برای تست آبگیری پشت سد افزود: عملیات آغاز احداث این سد از سال 1395 آغازشده و طبق نظر کارشناسان طرح، این سد با محیط زیست سازگار بوده و مشکلی جهت حفظ و تکثیر آبزیان مسیرها و حوضچه های زیستی در حاشیه آن وجود ندارد.

خداجو با تقدیر از پیگیری های نماینده و فرماندار شهرستان لنگرود جهت تأمین اعتبار جهت تسریع در ساخت سد لاستیکی بیان کرد: محوطه اطراف سد لاستیکی پهلوان بست و حاشیه رودخانه دارای چشم انداز طبیعی زیبایی است که می توان از ظرفیت آن برای ایجاد فضای توریستی و تفریحی استفاده کرد که کارشناسان در حال مطالعه بر روی آن هستند.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان